exern bureablad

• Onderwerp starter Onderwerp starter boedy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

boedy

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2006
hoi,

ik heb een probleem met mijn netwerk en extern bureaublad. ik heb een computer die ik niet meer gebruik, dus wil ik er een webserver van maken. Maar er is een probleem, tenminste ik krijg een fout melding. Het net werk ziet er als volgt uit.

Ik heb 1 laptop en 1 normale pc. Ze zijn allebij draadloos verbonden naar de router die het internet verzorgt. Als ik met me laptop thuis ben zit er wel gewoon een lan kabel tussen mijn laptop en pc.

echter krijg ik een fout van mijn netwerk dat het volgende zegt:

limitedconnectivity.gif

ik weet dus niet wat ik precies moet doen. Alles werkt opzich wel ik kan gewoon de andere pc vanaf mijn laptop berijken en ook bestanden zijn toegankelijk, maar dingen zoals extern bureaublad zijn erg langzaam. Het lijkt net of ik met een oude modem verbonden ben. Dus ik verwacht wel dat het wat sneller is voor een lan verbinding.

dus kan iemand mij hierbij helpen. wat moeten bijvoorbeeld de instellingen van bijde pc's zijn?

met vriendelijke groet,

Boudewijn:thumb:

ik zie net dat de verbindingen met bijde computers niet via de kabel gaat maar draadloos is. Echter wil ik dat ze zelf hun eigen weg tot het internet vinden, maar de bestanden delen via de lan kabel.

Hoi,

Je moet op de beide LAN-verbindingen van de PC's (de aansluiting waar de kabel op zit) handmatig een ip-adres opgeven dat buiten je huidige subnet valt en geen default gateway opgeven.
Als je ip-adres op de draadloze netwerkkaart bijvoorbeeld 192.168.1.x met een subnetmasker van 255.255.255.0 dan moet je op de LAN-verbinding van je laptop bijvoorbeeld 192.168.5.1 en op je pc 192.168.5.2 instellen als IP-adres. Verder zet je bij 'Standaard(/Default)-gateway' en DNS-server niets neer.
Je kunt dan via het ip-adres van de pc bestanden overkopiëren, extern bureaublad gebruiken, enz.
De PC zal via zijn standaardgateway (die dus alleen op de draadloze verbinding is ingesteld) naar het internet gaan.
Je moet de pc's wel via IP-adres benaderen, anders heb je kans dat het alsnog via de draadloze verbinding gaat.

Succes.

P.S. instellen van je IP-adres gaat via 'Configuratiescherm', kies dan voor 'Netwerkverbindingen' en klik met je rechtermuisknop op 'LAN-verbinding'. Kies voor 'Eigenschappen' en dubbelklik op 'Internet-protocol (TCP/IP)'. Daar kun je de adressen handmatig instellen (eerst de rondjes bij 'automatisch' weghalen).

heel erg bedankt, dit was precies wat ik zocht. helemaal topie :thumb: :D

Graag gedaan, maar werkt het nu ook?

ja het werkt erg goed:thumb: , *laat maar zitten waar ik hier had geschreven :P * ik wist niet eens dat gebruik maken van een draadloos netwerk waar geen wachtwoord op zit verboden was?

Laatst bewerkt:
Ik ben blij dat ik je buurman niet ben. Of anders gezegt je mag blij zijn dat ik je buurman niet ben, want zou je wel bij de politie aangeven, nadat ik je gamele server heb laten crachen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan