updates windows 2000 overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud klunder

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
ik heb op een andere pc ( nog zonder internetverbinding) windows 2000 gezet. Echter om adsl van planet te kunnen installeren vanaf cd rom is het ook een vereiste dat het service pack 4 van windows 2000 geinstalleerd is. Nu heb ik dat van internet afgehaald, op een cd gebrand met nero, maar als ik het in de cd rom lade doe van de desbetreffende pc dan leest hij hem niet uit en vraagt om een programma om het uit te kunnen lezen en ik zou niet weten welke ik moet hebben, ik had gehoopt dat hij zichzelf dan zou updaten vanaf de cd rom, helaas. Wie kan me helpen? Ben geen expert dus graag begrijpelijke taal....... voor nono's zoals ik.

als jij die melding hier kunt plaatsen dan komen we een stuk verder.......

start/uitvoeren/bladeren naar die cd en dat bestand en uitvoeren maar

jij typt dit:
leest hij hem niet uit en vraagt om een programma om het uit te kunnen lezen

en dan vraag ik welke melding krijg je dan.:o

Ik denk dat ofwel de download corrupt is geraakt waardoor de executable niet meer wil starten en dat windows 'in verwarring' zegt "openen?? waarmee dan?", ofwel dat je bij het branden de extentie (punt exe) per ongeluk veranderd hebt.

Ik heb dit ook wel eens gehad, en dat was dan altijd mijn eerstgenoemde foutje.

jij typt dit:
leest hij hem niet uit en vraagt om een programma om het uit te kunnen lezen

en dan vraag ik welke melding krijg je dan.:o

aha, ik snap hem. Ik krijg de melding met welke programma wilt u dit bestand openen en dan krijg ik een standaard rijtje met word, exel, etc of browse via de pc naar een geschikt programma, maar ik zou niet weten welke,

Dan denk ik dat anykey het juiste antwoord heeft gegeven.

Laatst bewerkt:
kopiëren naar een plekje op een harde schijf zodat je de extentie kunt veranderen (of toevoegen in het geval dat hij er als het ware 'afgevallen' zou zijn). Dan moet je in de map-opties onder het tabblad 'weergave' het vinkje voor extenties voor bekende bestandstypen verbergen weg is. (Dan staat de extentie in de bewerkbare bestandsnaam.)

Laatst bewerkt:
kopiëren naar een plekje op een harde schijf zodat je de extentie kunt veranderen (of toevoegen in het geval dat hij er als het ware 'afgevallen' zou zijn). Dan moet je in de map-opties onder het tabblad 'weergave' het vinkje voor extenties voor bekende bestandstypen verbergen weg is. (Dan staat de extentie in de bewerkbare bestandsnaam.)

dit staat er als ik de cd invoer en ik ga naar uitvoeren en browse naar mijn d schijf,

"D:\PC - Windows 2000 Professional (Service Pack 4).7z"

moet ik dan 7z veranderen in exe? of zowiezo eerst opslaan op harde schijf? het is een bestand van meer dan 300mb dus ik neem aan ook geen ingepakt bestand, toch?

Als het op cd staat kun je de naam niet aanpassen, dus eerst naar een harde schijf verplaatsen en daarna hernoemen naar .exe en wie weet werkt het dan goed. Wat je schrijft lijkt mijn theorie in deze te ondersteunden, dus ik heb goede hoop!

Een 7z extensie is een gecomprimeerd bestand.

Als je dit bestand uitpakt, dan zou je het als het goed is wel kunnen gebruiken.

Ik weet het niet geheel zeker, maar je kan allicht eens proberen om dit bestand uit te pakken, en dan even kijken of je er iets mee kan doen, al lijkt het me wel vreemd dat servicepack 4 als een gecomprimeerd bestand wordt geleverd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_bestandsextensies

Laatst bewerkt:
Daar zegt Mavaros wat! Ik zou -zo veel werk is dat niet- het bestand even opnieuw downloaden van het Microsoft Download Centre. Het is maar iets van 125MB, Kies de netwerkbeheerders versie dan (anders krijg je net als bij de Internet Explorer installer dat je alleen het 'opstartje' krijgt, en dat de rest via internet opgehaald wordt (of dat moet geen probleem zijn natuurlijk).

Laatst bewerkt:
Daar zegt Mavaros wat! Ik zou -zo veel werk is dat niet- het bestand even opnieuw downloaden van het Microsoft Download Centre. Het is maar iets van 125MB, Kies de netwerkbeheerders versie dan (anders krijg je net als bij de Internet Explorer installer dat je alleen het 'opstartje' krijgt, en dat de rest via internet opgehaald wordt (of dat moet geen probleem zijn natuurlijk).

Dag Jasper,

Hee, dank voor de tip, ik zit nu op de site van microsoft, bedoel je de versie voor it deskundigen? zie onder

Windows 2000 Service Pack 4 Netwerkinstallatie voor IT-deskundigen.
Windows 2000 Service Pack 4 (SP4) is een aanbevolen upgrade. Download Windows 2000 Service Pack 4 om te beschikken over updates waarmee de beveiliging, de compatibiliteit van toepassingen, de betrouwbaarheid van het besturingssysteem en de installatie kunnen worden verbeterd.

en kan ik deze dan rechtstreeks op een cd rom opslaan en op de andere pc in de cd romlade doen en start ie dan automatisch op?

Ja, die voor IT-deskundigen bedoel ik. Die kun je dan daarna ook nog bewaren en later of elders opnieuw inzetten.

Succes!

Aanvulling: ik denk niet dat hij vanaf cd automatisch opstart. Maar als je naar D: gaat met de verkenner en je dubbelklikt op de het bestand, dan komt alles goed.

Laatst bewerkt:
Ja, die voor IT-deskundigen bedoel ik. Die kun je dan daarna ook nog bewaren en later of elders opnieuw inzetten.

Succes!

Aanvulling: ik denk niet dat hij vanaf cd automatisch opstart. Maar als je naar D: gaat met de verkenner en je dubbelklikt op de het bestand, dan komt alles goed.

Dank je, ik heb je advies opgevolgd en het werkte perfect!!!!!!!! ik ben weer blij!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan