Probleem Nero Show Time (NERO 7.7.5.1)

Status
Niet open voor verdere reacties.

storm9

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Probleem Nero Show Time (NERO 7.7.5.1)

Ik heb Nero 7.7.5.1 gedownload nadat ik mijn gekochte versie zonder succes had geïnstalleerd en met allerlei problemen weer (met een CleanTool van de NERO-site) en veel moeite had gedeïnstalleerd.
Met de ‘gedownloade’ versie (eveneens van de NERO-site) lukte het beter. Echter toen deed het volgende probleem zich voor.

Als ik onder mijn gebruikersaccount een DVD film in de drive stop start het NERO programma “Show Time” wel automatisch op maar vervolgens blijft het beeld zwart en doet het programma niets. Het programma “Show Time” kan ik normaal afsluiten.
Ook als ik vanuit “Show Time” de DVD wil spelen gebeurt er niets (hij herkent de DVD drive wel). Met Windows Mediaspeler speelt de DVD (zonder problemen) wel af.

Verander ik vervolgens de gebruikers rechten (wat uiteraard normaal niet de bedoeling is) van beperkt naar administrator rechten dan doet Show Time het wel. Het lijkt dus een probleem met gebruikers rechten.
Is iemand bekend met dit probleem en zo ja hoe los ik dit op?

(PC met Windows XP-SP2 en TEAC DVD+RW DV-W58E drive)

Henk

Kijk eens in Configuratiescherm of daar NeroBurnRights staat. Hoewel het daarin alleen om brandrechten gaat (je kunt ze toekennen aan allen of alleen beheerders), werkt het misschien ook voor Showtime.

Kijk eens in Configuratiescherm of daar NeroBurnRights staat. Hoewel het daarin alleen om brandrechten gaat (je kunt ze toekennen aan allen of alleen beheerders), werkt het misschien ook voor Showtime.

Dank voor je reactie.
Dat kan ik helaas niet achterhalen omdat ik de pc helemaal "NERO" schoon gemaakt heb. Het zou echter wel een mogelijkheid zijn.

Maar ik denk aan een andere mogelijkheid: ik heb bij de vorige schoonmaakactie ook het systeem hersteld naar een punt voordat ik NERO installeerde en dus ben ik daardoor ook mijn registratie-gegevens 'kwijt'. Ik zal de hele procedure later nog een keer over doen en het resultaat laten weten.

Ik zag terloops ook dat NERO de bestandsextensie ".dat" aan zichzelf koppelt. Weet iemand of dat voor de Windows-Xp bestanden zoals "ntuser.dat" en andere .dat bestanden geen problemen geeft?

Nee, .dat is een exentie van Windows waarmee inderdaad gegevens worden opgeslagen, maar Nero ziet .dat als video. Het gebeurt bij mij ook, ik ben te lui geweest tot nu toe om er iets aan te doen, voornamelijk omdat het geen kwaad kan.

NeroBurnRights moet inderdaad ingeschakeld worden voor iedere gebruiker. Vreemd eigenlijk want je zou zeggen dat afspelen van een DVD-film toch echt iets anders is als het branden. Dit probleem is voor mij in ieder geval opgelost. Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan