• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Functie invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mousty

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2007
Hallo,

Ik had graag gehad dat als de waarde van een cel gelijk is aan 0,00 deze cell blank is. Ik vermoed dat het met Invoegen functie en dan met de If regel maar het lukt mij niet.
Weet er iemand raad.

bedankt

Mousty

Met Voorwaardelijke Opmaak lukt het wel !

GiMe

Mousty,
Klik op menu Extra > Optiies > Weergave en nulwaarden uitvinken

Hallo,

Ik had graag gehad dat als de waarde van een cel gelijk is aan 0,00 deze cell blank is. Ik vermoed dat het met Invoegen functie en dan met de If regel maar het lukt mij niet.
Weet er iemand raad.

bedankt

Mousty

Welke functie gebruik je om de 0,00 te krijgen?

Gewoon een vermenigvuldiging van twee andere cellen.
Met voorwaardelijke format lukt het niet je kunt daarmee alleen het format aanpassen niet de waarde.

Mousty

Gewoon een vermenigvuldiging van twee andere cellen.
Met voorwaardelijke format lukt het niet je kunt daarmee alleen het format aanpassen niet de waarde.

Mousty

Je kan het in een wit kleurtje zetten qua lettertype :thumb:

Als je waarde blanco wenst ipv 0.00 zijn er verschillende opties :

je gaat na over er 1 of meer van de te vermenigvuldigen factoren gelijk is aan nul en ondervang dit met de als functie =ALS(OF(a1=0;b1=0);"";a1*b1)

of je gaat na in je resultaatcel of je quociënt nul is. (=ALS(a1*b1=0;"";a1*b1)

GiMe

Laatst bewerkt:
Extra is 1 van de menu's.

In het Engels is het Tools.

Right hmm, maar onder Tools vind ik geen opties dus ook niet de rest ik werk wel met Office voor Mac.
Met de voorwaardelijke format de letters in het wit laten drukken kan dus wel maar volgens mij moet er een ander manier ook mogelijk zijn.

Bedankt

Als je waarde blanco wenst ipv 0.00 zijn er verschillende opties :

je gaat na over er 1 of meer van de te vermenigvuldigen factoren gelijk is aan nul en ondervang dit met de als functie =ALS(OF(a1=0;b1=0);"";a1*b1)

of je gaat na in je resultaatcel of je quociënt nul is. (=ALS(a1*b1=0;"";a1*b1)

GiMe

Uitstekend dit werkt en is precies wat ik zocht

Bedankt

Ik kan moeilijk aannemen dat er geen Opties menuutje is bij de Mac, maar soit; zie de bijdrage van GiMe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan