• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totale omzet in een bepaalde periode

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ajangggg

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2007
Hallo luitjes,

Ik heb een lijst met omzetgegevens. Hiervan wil ik willekeurige selecties maken door middel van een datum vanaf in te vullen tot en met een datum die ik ook in kan vullen. In een bepaald veld komt dan de totale omzet van die ingevulde periode.

Bijlagen

=SOMPRODUCT((A2:A62>=G7)*(A2:A62<=G8)*(C2:C62))

GiMe

SOM.ALS is beter dan SOMPRODUCT:

=SOM.ALS($A$2:$A$62;">="&G7;$C$2:$C$62)-SOM.ALS($A$2:$A$62;">"&G8;$C$2:$C$62)

Wigi

Wim,

Is het omdat "SOMPRODUCT" een verborgen matrix formule camoufleert ?

GiMe

Lees eens hier.

Alhoewel er niet gezegd wordt wat het efficiëntste is (SOMPRODUCT of 2 keer een SOM.ALS), denk ik toch wel dat het laatste beter is. Waarom kan ik helaas niet uitleggen. Ik meen het ergens gelezen te hebben.

Wigi

Gelukt!!!

Hé bedankt!!!

Het is gelukt. Kan ik weer verder.

Groeten Arjan

Uitbreiding omzetgegevens

Hoi,

Iets te vroeg gejuigd. In zoverre, het werkt goed, maar wat nu als de 1e kolom omzet van product A is en er ook nog een kolom voor product B en product C (of misschien nog meer) bijkomt?

Groeten Arjan

Formule

De DSUM en de SOM.ALS.
Heb met beide wt gestoeid.

Groeten Arjan

Ben nu thuis aan het werk en heb daar een engelse versie van OpenOffice. Vandaar de DSUM.

Sorry, maar ik blijf bezig.

Dit ziet er geweldig uit, maar als ik nu nog een stap verder wil, door ook de producten variabel te maken. Dus a t/m b of d t/m h of welke dan ook.

Groeten Arjan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan