dual core

Status
Niet open voor verdere reacties.

pointof

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2007
ik heb de intel core 2 duo E6300 gekocht. momentel gaat elk spel stotterend vooruit.
maar een gforce 7950 zou dit probleem dus al kunnen verhelpen volgens bepaalde mensen? is deze ook compatibel met directx 10? en kan ik hier spellen zoals neverwinter nights vlot mee afspelen of ga ik toch meer moeten wijzigen qua hardware?
ik heb ook gelezen dat sommige spellen al specifiek ontwikkeld zijn voor dual core.klopt dit?

Maak je nu gebruik van een onboard-videokaart? Wat zijn de rest van je systeemgegevens?

De 7950 is Directx9, de nieuwe Geforce 8800 is de 1e reeks van videokaarten van nVidia die DirectX10 is.

De nieuwste games die nu in ontwikkeling zijn, zullen inderdaad ondersteuning gaan bieden voor dual-core cpu's en zullen hier dus sneller op gaan draaien dan de single-core cpu's.

Dit zijn mijn systeemgegevens

Processor
Processor Intel® Core™ 2 Duo E6300
Cache geheugen 2 MB
Moederbord
MoBo Cuba
System Bus 1066 Mhz
PCI Express Slots (vrij) 2 (1)
PCI Slots (vrij) 3 (2)
Geheugen
RAM 1024 MB DDR
Harde schijf
Harde Schijf 250 GB
RPM 7200 SATA
Kaartlezer / diskettestation
Flash geheugenkaartlezer 15-in-1: SD,MiniSD,MMC,SM,CF I+II,MC,MS, MS Pro,MS Duo MicroDrive,XD, RS-MMC, MMC Mobile, MS Pro Duo
CD-RW / DVD-RW
CD-RW / DVD-RW DVD+/-RW/R9 (dubbellaags)
Video
Grafische kaart nVidia Geforce 7300SE
Videogeheugen 512MB Turbocache

Heb je de nieuwste driver voor die 7300 en voor de chipset van je moederbord geinstalleerd? Speel je de spellen verder ook niet op hoge settings, want die videokaart kan dat niet goed hebben.

ja nieuwste drivers gedownload.
hoogste setting is idd hopeloos. fear speelt nog redelijk op medium. neverwinter nights enkel op de laagste setting.
daarom hebben mensen mij aangeraden om nieuwe gforce te kopen omdat dit de snelheid dramatisch zou verbeteren, waardoor hogere settings mogelijk zijn.
de gforce 8800 komt rond de 500 euro en dan moet ik er nog een nieuwe voeding bijkopen, dus voor ik hier geld inpomp wou ik weten of dit wel de moeite is.

Welk merk en type voeding heb je en hoeveel watt is deze?

Ik zou gaan voor een 7950 GT met 512mb DDR3 in PCI-Express uitvoering. Hier kan je prachtig mee gamen, kost niet veel en kan je later, wanneer DirectX10 goed ''ingeburgerd'' is en er al redelijk wat DirectX10-games op de markt zijn, bepalen of je een goede DirectX10-videokaart wilt gaan aanschaffen.

Meeste DirectX10-games die uit gaan komen, zullen overigens ook op de mid -en high-end DirectX9-videokaarten goed gaan lopen.

Laatst bewerkt:
in ieder geval al bedankt voor de hulp

heb zitten rondzoeken op het net, maar vind nergens hoeveel watt hij aankan, kan dit 450 zijn?

Laatst bewerkt:
De voeding is het grote kastje wat bovenaan in je computerkast zit gemonteerd.

Is je computer misschien van een bepaald merk en type? Zo ja, welke?

En welk model?

Je kan beter Packard Bell ff mailen om te horen hoeveel watt voeding je hebt. 400W is wel het minimale wat je moet hebben eigenlijk.

ik heb de intel core 2 duo E6300 gekocht. momentel gaat elk spel stotterend vooruit.
maar een gforce 7950 zou dit probleem dus al kunnen verhelpen volgens bepaalde mensen? is deze ook compatibel met directx 10? en kan ik hier spellen zoals neverwinter nights vlot mee afspelen of ga ik toch meer moeten wijzigen qua hardware?
ik heb ook gelezen dat sommige spellen al specifiek ontwikkeld zijn voor dual core.klopt dit?
Directx 10 heb je op dit moment nog niet zoveel aan want er zijn nog geen spellen uit die met directx 10 draaien. Volgens mij wordt dat pas het 2e kwartaal van dit jaar.
Voor directx 10 heb je wel Windows Vista nodig.
Op dit moment is de geforce 8800 serie zijn de enigste modellen die directx 10 ondersteunen. Als je nog eventjes gedult hebt dan komen er ergens in maart de 8300 en 8600 serie uit die ook draaien met directx 10.

das is wel mooi.
heb je ook enig idee hoe duur ze gaan worden. En maakt hety echt uit of je een voeding van 350 WATT heb?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan