Meten gebruik voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

zzzoef

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Ik heb beneden een computer met veel usb randapparatuur. Sinds ik een nieuwe HD heb geplaatst (velen malen groter dan de vorige) valt de pc uit of blijft hangen als ik bv een cardreader aansluit. Tevens geeft de muis steeds problemen en heeft de pc al 2 optische muizen opgegeten, alleen de goede oude balmuis houdt het nog steeds uit.
Ik denk dat ik mijn voeding overbelast, maar wil dat graag controleren voordat ik een nieuwe voeding haal en nog steeds in het zelfde schuitje zit.

Het gaat om een AMD 2400+, een MSI+ MB, 1024 MB, XP SP2 voor de rest moet ik even everest instaleren.

Usb/ps2 apparatuur
- usb geluidskaart (die op MB is dood)
- scanner
- printer
- wireless toetsenbord (ps2)
- muis (ps2)
- camera

IDEE apparatuur
- dvd/cd player
- cd brander
- 250 gig HD
- 40 gig HD (systeem HD)

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij geeft je USB poort maar 5 Volt af.
Als je op je moederbord 1 uitgang hebt voor je USB apparatuur (dus dat er maar 1 kabel loopt naar al je UWB in-uitgangen, dan zal er ook maar maximaal 5 Volt te besteden zijn.

Aangezien je zoveel apparaten aansluit lijkt het me waarschijnlijk dat je USB poorten dit niet trekken.

groet,
Dave.

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij geeft je USB poort maar 5 Volt af.
Als je op je moederbord 1 uitgang hebt voor je USB apparatuur (dus dat er maar 1 kabel loopt naar al je UWB in-uitgangen, dan zal er ook maar maximaal 5 Volt te besteden zijn.

Aangezien je zoveel apparaten aansluit lijkt het me waarschijnlijk dat je USB poorten dit niet trekken.

groet,
Dave.

Daar gaat het probleem niet echt zitten. Vraag is, welke grafische kaart. Dat is een stroomvreter. Hoeveel watt is je voeding en welk merk.?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan