KPN tijd surfen en Sitecom wirreless router WL160

Status
Niet open voor verdere reacties.

crash

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2001
Ik krijg maar geen verbinding met het internet, als ik de router ertussen zet.

M'n ouders hebben een KPN tijdsurfen internet. Je moet met de software van KPN "inbellen" via een Speedtouch 510i ADSL modem. Dit werkt prima, maar als ik de Sitecom WL160 ertussen plaats en via draadloos probeer verbinding te krijg wil het niet. Ik heb de MAC adress van de Speedtouch in de router gezet, maar toch wil het niet. De software van KPN geeft aan, dat de modem niet te bereiken is.

We willen er twee laptops met Windows XP SP2 op krijgen.(draadloos)

Laatst bewerkt:
1. Een fimwareupdate doen. Als ik de fixlist zie hieronder, gecombineerd met de problemen die je hebt, dan lijkt me dat zinvol.
2. Het lijkt mij zinvol gebruik te maken van de Wizard in de router-configuratiewebserver. Met een beetje mazzel staat daar direct al de juiste instellingen voor dat KPN tijdsurfen tussen.
3. Zet tijdelijk de firewall in de router uit.
4. Waarom heb je KPN software nodig?
5. Check de Wireless -> ACL tab om te zien of misschien draadloze netwerkkaarten geblokkeerd worden
6. Check alle tabbladen van Security
7. Check de tijd- en datuminstelling (Toolbox -> Timezone)

Succes,

Tijs.

Firmware Fixlist

ver 1.60 2006.12.11

1. fix WEP+WDS can't connect issue.
2. modify the ISP descriptions for Gremany AOL.
3. fix dhcp disconnect by ISP issue.

ver 1.57 2006.11.13

1. upgrade goahead web server from 2.1.1 to 2.1.8
2. upgrade dnrd from 2.12.1 to 2.20.1
3. block WAN to WAN traffic. (avoid security issue)
4. fix PPPoE connection issue.

ver 1.52 2006.09.20

1. DHCP mode not send the HOSTNAME to ISP correctly.

ver 1.51 2006.09.13

1. Fix VPN passthrough issue. (need reset to default to active this feature)
2. Add log messages for DHCP client and PPP client.
3. Fixed problem, when system time update by SNTP will cause dhcpc lease lost.
4. Force PPtP and L2tp reconnect when dhcpc lease lost.

ver 1.50 2006.09.11

1. firmware downgrade causes the default setting incorrect.
Description:
if user had downgrade their firmware and can't access WEB UI anymore, user can follow the following steps to fix their router.
(1). press reset button over 5 secs to reset to default
(2). connect to router using the default IP address
(3). when probe for username/password, input "APR@xuniL" as the username and "admin" as the password.
(4). go to Toolbox > firmware upgrade and upgrade new firmware (ver newer than 1.50)
(5). after upgrade, the username and password will change back to the default value, then reset to default again.

ver 1.49 2006.08.29

1. update Reaktek drivers. (upgrade to this firmware will automatically reset the current settings to default).
2. increase waiting time for DHCP renew

ver 1.48 2006.08.28

1. fix save/restore failure on IE
2. fix Dyndns malfunction.
3. fix DHCP disconnect after lease time.

Laatst bewerkt:
1. Een fimwareupdate doen. Als ik de fixlist zie hieronder, gecombineerd met de problemen die je hebt, dan lijkt me dat zinvol.
2. Het lijkt mij zinvol gebruik te maken van de Wizard in de router-configuratiewebserver. Met een beetje mazzel staat daar direct al de juiste instellingen voor dat KPN tijdsurfen tussen.
3. Zet tijdelijk de firewall in de router uit.
4. Waarom heb je KPN software nodig?
5. Check de Wireless -> ACL tab om te zien of misschien draadloze netwerkkaarten geblokkeerd worden
6. Check alle tabbladen van Security
7. Check de tijd- en datuminstelling (Toolbox -> Timezone)
Ga er morgen pas verder mee.
1 firmware van de router zelf neem ik aan, niet die van de modem. <strike>Hoe dit te doen, als ik geen verbinding heb. Eerst via de oude situatie de firmware downloaden? Hoe deze in de router te krijgen. Zag namelijk via de router een mogelijkheid om te updaten.</strike>
2 er staat via de wizard van de router wel ies van de adsl van kpn, maar niet specifiek tijdsurfen abbonnement.
3 moet ik even naar kijken.
4 daarmee moet verbinding met de modem/internet gemaakt worden. Je opent nu het internet door eerst de kpn software te gebruiken. Als je dat gedaan hebt en de boel is niet uit geweest, kun je meteen het internet op.(staat ook een icoontje in de systray)
5 en 6 weet ik zo even niet.
7. had ik ook ingesteld, stond niet goed. Heb ik aangepast.

[edit]Gevonden hoe ik moet updaten:
Hoe update ik de firmware van de WL-160?

1. Download de Sitecom Firmware Update via de bovenstaande link.
2. Sla het bestand op uw computer op en pak het .ZIP bestand uit.
3. Zorg ervoor dat de router met een kabel op de pc is aangesloten. Schakel een eventueel aanwezige draadloze verbinding uit.
4. Log in op het routermenu, standaard gaat dit via http://192.168.0.1
5. Log in met gebruikersnaam/wachtwoord: admin/admin
6. Klik op Toolbox -> Firmware Upgrade
7. Klik op Browse en selecteer 1 van de bestanden uit het .ZIP-bestand dat u zojuist heeft gedownload
8. Klik op Upload en wacht tot de OK knop verschijnt. Klik vervolgens op OK en wacht ongeveer 1 minuut.
9. Klik opnieuw op Browse en selecteer het tweede bestand.
10. Klik wederom op Upload en wacht tot de OK knop verschijnt. Klik op OK en wacht ongeveer 1 minuut.
11. Reset nu de router door de resetknop achterop het apparaat minimaal 10 seconden ingedrukt te houden.
12. Herstart vervolgens de computer(s) en stel de router opnieuw in volgens de handleiding.
Bron:
http://www.sitecom.com/faq_answer.php?id=1343

Laatst bewerkt:
Firmware upgrade is inmiddels gelukt en ik kan nu verbinding krijgen op beide laptops(draadloos). Nu alleen nog de beveiliging doorlopen.:)

Klinkt goed! Goede kans dat het gaat werken! :)

Tijs.

Het werkt nu prima op beide laptops. Moet nu wel op beide de "Dail-in" software van KPN erop zetten, maar kan nu wel onafhankelijk het internet op. Normaal moest 1 van de laptops aan staan, zodat de andere ook het internet op kon.

Nu even verdiepen in het beveiligen.

Dat dial-in verhaal dien je in te stellen op de router, niet op de computers.
Zal wel een PPPoE of PPPoA verbinding zijn.
Instellen in het WAN gedeelte van de router.
Wel opletten dat die na een bepaalde tijd van geen activiteit de verbinding weer afsluit (het is tijdsurfen nietwaar?)

Succes,

Tijs.

De boel is ingesteld, en heb geen klachten gehoord.:p Ik beschouw de topic voorlopig als opgelost.

Bedankt voor het helpen.

Heb je inderdaad het 'inbellen' op de Sitecom ingesteld?

Verder graag gedaan. :thumb:

Tijs.

Nee, ze bellen op de oude manier in. Ik kreeg het niet in de router.(kon WAN niet vinden) Kon niet ontdekken waar ik dat precies kon instellen. Voordeel voor m'n ouders voor hun veranderd er niks, hoe ze op het internet moeten komen.:p

Laatst bewerkt:
Ik heb net nog even de handleiding doorgefietst, en de WAN-instellingen zijn alleen te benaderen via die Wizard. Daar kun je (naast het kiezen voor een provider uit de lijst) helemaal onderaan kiezen voor handmatige instellingen.

Evengoed, als het werkt, en je ouders zijn happy, dan ben ik het ook! :cool:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan