Adapt AD-300 instellingen n73.

Status
Niet open voor verdere reacties.

McBlom

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Ik heb op mijn nokia n73 TomTom6 geinstalleerd met veel moeite maar het werkt. Nu heb ik om dat te kunnen gebruiken de Adapt AD-300 gekocht maar die kan steeds geen sateliet vinden, zijn er speciale instellingen voor de Adapt. Ik zie namelijk meerdere com poorten, hij staat standaard op com2 9600, maar dan heeft hij geen bereik. Kan iemand mijn helpen, alvast bedankt.

Ik heb op mijn nokia n73 TomTom6 geinstalleerd met veel moeite maar het werkt. Nu heb ik om dat te kunnen gebruiken de Adapt AD-300 gekocht maar die kan steeds geen sateliet vinden, zijn er speciale instellingen voor de Adapt. Ik zie namelijk meerdere com poorten, hij staat standaard op com2 9600, maar dan heeft hij geen bereik. Kan iemand mijn helpen, alvast bedankt.

Ik hoefde mijn Adapt AD-300 alleen maar aan te zetten, en na een paar minuten ging het rode lampje knipperen ten teken dat hij satteliet ontvangst had.

Start nu TOMTOM op. Druk nu op de vijf van je telefoon. Blader nu met de 6 naar de volgende pagina's. Tot je op de pagina komt waarin "Toon GPS status" staat. Druk nu op de 1.
Selecteer "ander GPS apparaat"
Nu zal hij met de melding komen dat hij opzoek gaat naar Bluetooth apparaten. Wanneer hij jeAdapt heeft gevonden maak je er verbinding mee. Gebruik als code 0000

Mvg P

Adapt AD-300

Ik heb dat gedaan maar hij krijgt nog steeds geen verbinding.

Ik heb zojuist ook een AD-300 gekocht via marktplaats. tot mijn grote ergenis precies hetzelfde probleem als u! zelfs bij een strak blauwe lucht (zoals vandaag) geen enkele sateliet...en het rode ledje blijft gewoon continu branden....geen geknipper dus en ook geen fix.

Na wat speurwerk ontdekte ik een forum met de oplossing:

De antenne openschroeven (2 schroefjes aan de onderkant). op de printplaat is een piep kleine knoopcel gesoldeerd. het bovenste lipje welke op 2 puntjes is vast gepuntlast, los peuteren met een klein stanleymesje (heeeeel voorzichtig!!!). Even los laten bungellen zodat de boel kan "resetten" daarna proberen het zaakje weer te verdinden (ik heb er een kloddertje secondelijm op gedaan) terugschroeven en opnieuw proberen. Geen idee wat dit voor concequenties heeft op langer termijn maar als je garantie hebt gewoon teruggaan naar de winkel! die luxe had ik helaas niet dus dan maar zo! ik ben wat al te grof te werk gegaan dus bij mij is 1 lipje van de printplaat losgekomen....provisorisch weer teruggeplakt...maar ik weet niet of de knoopcel nu nog iets doet (weet iemand wat voor invloed het heeft als de knoopcel niet meer werkt?)

Maar: het werkt (nu tenminste) in ieder geval weer.....daarvoor had ik er helemaal niks aan!

succes, en laat me weten wat je uiteindelijk gedaan hebt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan