Moederbord blokkering

Status
Niet open voor verdere reacties.

sd075

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2006
Ik weet niet of dit het goede gedeelte is of dat het uberhaupt al zo heet maar een collega van mij heeft zo'n usb aansluiting met zo'n chip erin dat dient als beveiliging voor het opstarten.

Nu is dit ding afgebroken en kapot gegaan en heeft hij hem weg gebracht naar de pc winkel waar hij zijn net nieuwe pc gekocht is en heeft daar voor :eek: €40,-:eek: te horen gekregen dat hij het niet doet, daar was hij zelf ook al achter neem ik aan..

Maar goed hij vertelde mij dat hij hem erin steekte en dat de key zich automatisch installeerde, kan hij dan zijn harde schijf eruit halen, die aan mij geven zodat ik hem opstart en het des betreffende programma verwijder van zijn harde schijf of is hier een andere methode voor?

Mvg, Jurriën

Ik denk dat hij bedoelt dat je de pc alleen kan opstarten als de usb-stick er in zit. Dit is een beveiliging die hij zelf ingestelt heeft. Hij zal ook gewaarschuwt zijn door het programma om de stick niet te verliezen omdat zijn pc dan niet meer toegankelijk is.

Die 40 Euro zijn gewoon onderzoekskosten die als het goed is van te voren in rekening zijn gebracht. Ga er maar van uit dat het ook niet helpt als je de hdd ergens anders inbouwd...

nee, hij is er niet door geinformeerd en dacht dat het een usb flashstick was voor opslag, na het insteken van de usb chip installeerde dit vanzelf..
Maar goed, dat ding is kapot gegaan en nu wilt hij graag dat hij weer werkt, iemand suggesties?

*Bij de pc shop vertelde ze hem ook dat ze hem verder niet konden helpen

Volgens mij is het geen programma dat samenwerkt met die dongle, maar zit in je moederbord op 1 of andere manier gebakken. Zelfs je bios flashen schijnt hierbij niet te helpen. Betreft het een MSI moederbord? Dan even bellen naar MSI voor een oplossing (reserve sleutel; lees $$$$$) Je kunt waarschijnlijk wel de data van de schijf afhalen die je nog wilt bewaren als je de hd in een ander systeem bijplaatst.

Wat ik heb gelezen dient zo'n dongle ervoor om het opstarten van een pc te voorkomen. Samen met een goed afgesloten computerkast is het een redelijke beveiliging. Het wordt ook veel gebruikt op b.v. scholen. Maar als je zo'n pc thuis hebt kun je natuurlijk altijd de kast openschroeven en de hd eruit halen. Aangezien de beveiliging via het moederbord werkt, ga ik er een beetje vanuit dat de hd we'll toegankelijk is in een andere pc. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb er geen persoonlijke ervaring mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan