Windows XP opstarten door F8 in MS DOS: hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik probeer Windows XP op te starten door bij het opstarten constant op F8 te drukken, dat lukt ook wel maar dan kom ik in een scherm waar ik alles behalve voor opstarten in MSDOS mode in het lijstje zie staan? Welke optie moet ik hebben. Ik heb Windows XP Prof SP2. Ik moet namelijk Ghost opstarten via MS DOS mode.

Ik probeer Windows XP op te starten door bij het opstarten constant op F8 te drukken, dat lukt ook wel maar dan kom ik in een scherm waar ik alles behalve voor opstarten in MSDOS mode in het lijstje zie staan? Welke optie moet ik hebben. Ik heb Windows XP Prof SP2. Ik moet namelijk Ghost opstarten via MS DOS mode.

Ik zou gewoon alle knoppen ikdrukken tijdens het opstarten. F1 t/m F12 Klinkt dom maar het verschilt nog al welke knop je moet indrukken. Bij mij is het F2 :confused:

Ik hoop dat het lukt

Ik zou gewoon alle knoppen ikdrukken tijdens het opstarten. F1 t/m F12 Klinkt dom maar het verschilt nog al welke knop je moet indrukken. Bij mij is het F2 :confused:

Ik hoop dat het lukt

Lijkt mij een beetje gekkenwerk om alles te proberen. Wie weet welke ik moet hebben om in het goede scherm te komen? Ik zie bij F8 alleen maar keuzes uit: opstarten in veilige modus, en nog een hele rits andere keuzes om op te starten. Het lijkt er dus op dat ik in het goede scherm zit maar de opstarten in MS DOS zit er niet tussen.

Kijk even op het internet of je hem kan downloaden.

Lijkt me gek dat je daar een floppy voor nodig hebt. Het is alleen maar om Ghost op te starten in MS DOS. Moet toch zonder kunnen lijkt me? Maar hoe? Iemand?

hoi ..

het klinkt misschien stom maar Windows XP gebruikt toch geen ms-dos meer :confused:

dus in het rijtje van de f8 toets zul je geen ms-dos krijgen
enigste wat windows XP van ms-dos heeft is in XP zelf een 'virtuele' dos
start> uitvoeren> cmd.exe

enter

of download een opstartschijf van win98 :thumb:

EDIT : oops ik ben te laat al met reageren met een opstart schijf van 98 moet het wel lukken :o :o :thumb:

Met de cd van Ghost, die opstartbaar is, de echte dan, of de opstartflop ervan gebruiken.

Tja, zwart scherm met text, denk iedereen dat het dos is.:cool:

Ik heb de opstartdiskette win98 op een floppy gedaan, computer opgestart maar hij start vrolijk windows op. Wat nu?

Ik heb geprobeerd om in Bios setup te komen door op de DEL toets te drukken tijdens opstarten maar ik kom er niet in. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan