Tell a friend - link maken: hoe doe je dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jumbojettel

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Op mijn website wil ik een link zetten Tell a friend, die automatisch een e-mailbericht opent bij de bezoeker en hem in staat stelt de URL door te zenden naar een andere belangstellende. Dus afzender en onderwerp zijn al (door mij) ingevuld. Kan dat met FrontPage? Hoe moet je dat doen?
<a href=\"mailto:email?subject=onderwerp\">Tell a friend</a> is gesuggereerd, waarvoor dank. Het staat al heel aardig, maar dit brengt nog een foutmelding teweeg wanneer je de link uitprobeert. Nl.: The requested document was not found on the server.

Laatst bewerkt:
Op mijn website wil ik een link zetten Tell a friend, die automatisch een e-mailbericht opent bij de bezoeker en hem in staat stelt de URL door te zenden naar een andere belangstellende. Dus afzender en onderwerp zijn al (door mij) ingevuld. Kan dat met FrontPage? Hoe moet je dat doen?

HTML:
<a href="mailto:email?subject=onderwerp">Tell a friend</a>

zo

E-mailbericht aanmaken met Tell a friend

Helaas heb ik nog geen helemaal naar wens werkende oplossing gehoord voor mijn vraag. De bedoeling is: er staat op de bezochte pagina een regel (link) Tell a friend. Wanneer je daarop klikt als bezoeker opent zich in het standaardmailprogramma van die bezoeker een mailformulier. In dat mailformulier staat bij onderwerp al een tekst die ik als websitemaker heb ingevuld. De oplossing die is aangedragen geeft
a. een foutmelding bij het testen, er verschijnt geen mailformulier
b. ik kan daardoor niet zien of het mailformulier bij onderwerp wel de gewenste tekst zou bevatten (ik denk het niet, want er staat in de gegeven oplossing nergens een opdracht dat die tekst op die plaats aangemaakt moet worden).
Graag nader advies!! Alvast bedankt.

De oplossing:
hyperlink aan getypte tekst hangen, b.v. Tell a friend
mail-hyperlink kiezen
daarna in code aanpassingen maken:
mailto:?
subject=link naar een interessante website
&body=Hierbij zend ik je de link naar de site waar we het net over hebben gehad: xxx.com

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan