waar dienen die MB'S voor ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

klinac

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2007
nou ik hoor en zie constant dat het aantal MB'S bij een videokaart niet belangrijk is, maar kan ook iemand me vertellen wat doen die aantal MB'S dan ? want ze zijn er niet voor de sier.

voor vista heb je minimaal 128MB nodig en iedereen zegt dat je niet naar die MB'S moet kijken maar als je dus een 64 MB videokaart hebt kan je vista niet draaien dus die MB'S dienen wel voor iets maar ik weet niet waarvoor kan het ook nergens vinden :confused:

mb is de uitdrukking voor het geheugen van de video kaart,en is wel degelijk belangrijk hoe meer geheugen je hebt hoe beter in principe de beeldverwerking zal gaan.

Lees bijgevoegde link maar eens!

http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/videokaart/1

hoi marcel

mag ik je wel vragen/zeggen dat de kaarten van bijv 512mb momenteel nog een overkill is

wanneer een game en dat zijn de meeste nieuwe games maar 256 aanbevolen vragen

dan is ie 512 echt overdreven

vind wat anders als de game 128 vraagt en je hebt maar 64

dat gaat niet nee

Laatst bewerkt:
Dat mag je wel vragen/zeggen !maar ik geef een antwoord op een vraag waar niets over games gevraagd wordt alleen de functie en nut van mb,s

Dan kan ik heel ver mee gaan in jou mening,maar een beetje overkill zoals jij dat noemt vind ik geen bezwaar,maar we gaan nu Topic in een Topic beginnen en dat is niet de bedoeling!

Dan kan ik heel ver mee gaan in jou mening,maar een beetje overkill zoals jij dat noemt vind ik geen bezwaar,maar we gaan nu Topic in een Topic beginnen en dat is niet de bedoeling!

nee ok is ook niet mijn bedoeling maar aanvulling op deze

groet frank

heeft MB'S ook met resolutie te maken van een spel ? ik heb nu een ati readon x1650 pro 512MB agp8x en kan er alles mee op hoogste resolutie mee spelen (1440x900) heeft dat te maken met die mb's ?

heeft MB'S ook met resolutie te maken van een spel ? ik heb nu een ati readon x1650 pro 512MB agp8x en kan er alles mee op hoogste resolutie mee spelen (1440x900) heeft dat te maken met die mb's ?

ja en nee
tuurlijk doen je mb een helehoop

maar je eigenlijke beeld wordt eerst bepaalt door je game

die stuurt je kaart aan
en op je kaart zitten meer dingen als alleen je mb
alles tezamen (gpu,mb,snelheid e.d)bepalen uiteindelijk hoe en hoe goed jij je beeld krijgt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan