• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Facturatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter CAND
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

CAND

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
Hallo,

Ik ben bezig met een facturatie (programmatje) aan het maken in excel.
EN heb volgend probleempje:

Enerzijds heb ik dus een factuur in werkmap 1 waarin de klant gegevens moeten komen (naam, adres, etc..) alsook een klantnummer. Anderzijds heb ik werkmap 2 met klantengegevens, daarin staan ze allemaal geranschikt op (klant)nummer.

Om niet telkens de klantgegevens op de factuur te moeten invullen zou ik enkel het klantnummer willen invullen waarna excel automatisch gaat kijken in de map "klanten" welke gegevens bij dat nummer horen én deze dan op de juiste plaats in de factuur invult.
Heb al wat zitten knoeien met macro's ma kweet er te weinig van.

alvast bedankt.

Beste CAND,

Welkom op dit forum.
Probeer ens de zoekfunctie uit op de site, of ga eens spelen met de functie =VERT.ZOEKEN() in Excel.
Kijk eens op http://www.excellerend.nl en kies bij Beginnerscursus Excel hoofdstuk 4 "Formules invoeren". Via Ctrl+F kun je dan zoeken naar uitleg over vert.zoeken.
Als je er niet uitkomt kunnen wij je wel weer verder helpen.
Succes.

Richard

Uitgebreid filter zou misschien ook een optie kunnen zijn.

;)

Laatst bewerkt:
VERT.Zoeken

Alvast bedankt voor de link naar excellerend.nl, was heel interessant!

Ik heb dat vert.zoeken es uitgeprobeerd (zag er vrij eenvoudig uit) maar ik krijg altijd #N/B als resultaat.

Dit is mijn formule =VERT.ZOEKEN("1003";Klanten!$A2:$A33;3)
Waarbij 1003 een gewoon getal is (=klantnummer) en staat ergens in de eerste kolom op het blad Klanten. Dus versta ik het niet goed als ik bovenstaande formule in de desbetreffende cel in mijn factuurtje plaats, ik daar NIET het resultaat krijg maar een foutmelding.
Volgens excel betekent die fout dat de waarde niet gevonden kan worden of ze te klein is, maar ik zie de waarde 1003 staan!

Weet iemand raad?

thnx

Christophe Andries

=VERT.ZOEKEN(1003;Klanten!$A2:$C33;3)

Geen quotes rond 1003

Ook je bereik uitbreiden tot kolom C.

Wigi

Je bent nieuw hier, nog even zeggen dat je de vraag op opgelost moet zetten als dat zo is. Gewoon klikken onderaan de pagina.

Bedankt.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan