2 Problemen met Vista | Kan niet activeren & MSN Messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

duhastmich17

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Sinds gisteren heb ik Vista Enterprise, maar ik krijg deze met geen mogelijkheid geactiveerd. Ik krijg elke keer een foutcode en hij heeft het over een DNS fout. Is er iemand die weet wat er fout gaat? Doe ik iets niet goed? Is het een bug? Hoe kan ik Windows wel activeren?

Ook doet mijn MSN het opeens niet meer. Voordat ik overging op Vista heb ik MSN nog even getest onder XP en toen was er niets aan de hand. Nu krijg ik elke keer te horen dat er een firewall instelling is die MSN blokt. Ik heb alle firewalls zelfs uitstaan en hij zegt bij status dat ik gewoon zou moeten kunnen inloggen.

Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt,
Frank.

Probeer de DNS eens uit te schakelen via: Systeembeheer>>Services>>DNS Client.
Rechtsklik.....

Hallo !

Als het een legale versie is zou ik even contact opnemen met Microsoft ! Mijn ervaring is dat ze niet moeilijk doen als je verhaal klopt.

Is het geen legale versie mag ik je hier niet helpen.

MSN op Vista levert bij de diverse PC's die ik al met Vista heb geinstalleerd totdusver geen problemen op: de Vista Firewall herkent de MSN-Live versie automatisch en maakt daar regels voor aan (zie je ook op je scherm !)

Misschien MSN even opnieuw installeren ?

Greetz,

Harry.

Ik heb Windows Vista Enterprise zo legaal als het maar zijn kan, dus ik ga vanavond thuis maar eens proberen die DNS service uit te schakelen. Toen ik ging googelen op dit probleem kwam ik wel veel mensen tegen die Windows Vista ook niet konden activeren, maar een oplossing werd daar in ieder geval niet gegeven.

Ik zal vanavond nog eens proberen MSN te installeren / opstarten, want misschien lag de service er even tijdelijk uit gisteren toen ik het wilde proberen. Alvast bedankt voor zover!

Ik heb het net geprobeerd en als ik Vista wil activeren krijg ik onderstaande foutmelding:

De volgende gegevens zijn in deze fout gevonden:
Code:
0x8007232B

Beschrijving:
DNS-naam bestaat niet.

:confused:

activeer via de telefoon en leg mogelijk het probleem uit.

Op de 1 of andere manier is het zojuist gelukt! Ik heb gekozen voor productcode wijzigen. Daar heb ik mijn huidige code ingevuld en Windows is nu geactiveerd! :thumb:.

Nu zit ik alleen nog met dat verschrikkelijk irritantie MSN probleem. Ik heb mijn firewall instellingen nu wel 100 keer nagekeken en MSN blijft zeggen dat de service beschikbaar is en dat ik mij aan kan melden, maar hij blijft het vertikken.

toevallig soms zonealarm geïnstalleerd????

Nee, ik heb een schone installatie met alleen tot zover mijn printer, Macromedia Studio 8 en Adobe CS2 geinstalleerd.

Dan zou ik sowieso, probleem of niet met MSN, een anti-virusprogramma installeren.
Bijvoorbeeld NOD32, deze werkt uitstekend op Vista.

Ik heb net wat oudere versies geprobeerd te installeren vanaf MSN 5 tot 7, maar ook hier krijg ik bij het aanmelden nog steeds dezelfde foutcode. Als ik op de XP machine van mijn ouders inlog kan ik gewoon op MSN, maar de Vista bak die gewoon op dezelfde router zit vertikt het. Ik snap er echt helemaal niets meer van. :confused:

Leuk he vista.......Bij mij knalt die MSN er om de minuut uit,en logt dan weer in.:evil:

Ga denk weer terug naar DOS 6.3:D

problemen msn messenger

Kijk hier eens of dit werkt:

1. Start> Alle Programma's> Bureau Accesoires
2. Rechts klik op opdrachtprompt > Uitvoeren als administrator (ook als je op de admin account zit)
3. typ in de opdracht prompt de volgende regel in;
bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOff

messenger op msn

beste mensen
gewoon messenger 8.0 instaleren werkt goed op vista.
8.1 heeft een bug. daarom werkt messenger niet op vista:thumb:

Sinds gisteren heb ik Vista Enterprise, maar ik krijg deze met geen mogelijkheid geactiveerd. Ik krijg elke keer een foutcode en hij heeft het over een DNS fout. Is er iemand die weet wat er fout gaat? Doe ik iets niet goed? Is het een bug? Hoe kan ik Windows wel activeren?

Ook doet mijn MSN het opeens niet meer. Voordat ik overging op Vista heb ik MSN nog even getest onder XP en toen was er niets aan de hand. Nu krijg ik elke keer te horen dat er een firewall instelling is die MSN blokt. Ik heb alle firewalls zelfs uitstaan en hij zegt bij status dat ik gewoon zou moeten kunnen inloggen.

Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt,
Frank.

gewoon messenger 8.0 instaleren werkt goed op vista.
8.1 heeft een bug. daarom werkt messenger niet op vis

8.1 werkt bij mij zonder problemen op vista premium.

Probleem met Vista Enterprise

Hallo,
Ik heb recentelijk ook Vista Enterprise geinstalleerd op meerdere computers en in twee talen Nederlands en Engels. Maar op alle computers en versies van Enterprise werkt de MSN messenger beslist NIET. Ik ga er vanuit dat het hier om een keiharde bug gaat. De Enterprise versie is namelijk een buitenbeentje in het Vista gebeuren. Het is eigenlijk de enige die geheel andere features heeft en niet heeft. Zoals het Media Center, Games etc. ontbreken hier. De Ultimate versie bevat alle features van Enterprise en de Home edities, en daar werkt MSN messenger wel!
Ik heb een bericht gezonden naar Microsoft. Dus hopelijk weten we voor de Kerst meer.

Ook sterkte inmiddels.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan