• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kleur van filter icoontjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

wohal

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2007
Hallo,
in een spreadsheet hanteer ik een filter. Indien ik in één van de kolommen een filter selecteer wordt het icoontje blauw, alsmede de rijnummers links.
Is het mogelijk de kleur van het icoontje te wijzigen in bijvoorbeeld rood/geel? Ivm kleurenblindheid vind ik het lastig om op een gegeven moment in een grote spreadsheet de filter te lokaliseren.

Hier staat een voorbeeld om de achtergrond cel een kleur te geven wat ik persoonlijk duidelijker vind.

FL0014 - Colour Filter Headings -- Event code colours the filtered column headings, when an AutoFilter is applied. FilterColour.zip 9 kb 15-Apr-05

http://www.contextures.com/excelfiles.html

Pierre

Bijlagen

Mensen,

bedankt voor de reacties!

De suggestie van Pierre doet precies wat ik graag zou willen. Alleen werkt de macro bij mij niet zo als in het voorbeeldbestandje. Ik heb de macro opgeslagen in een persoonlijke macromap en als ik een nieuw bestand open, werkt de macro niet automatisch en ook maar half. Heb ik een filterselectie gemaakt, dan moet ik de macro 'handmatig aanzetten'. Maak ik vervolgens de filterselectie ongedaan, blijft de gekleurde cel gekleurd, terwijl deze in het voorbeeldbestandje weer neutraal wordt.

Graag zou ik de macro altijd "aan" hebben staan, ongeacht in welk bestand ik werk. Is dat mogelijk?

Laatst bewerkt:
Dit is afhankelijk per bestand.

Omdat :
de cellen I1 tot O1 zijn met formules gevult?
dan A1 tot G1 met Opmaak - Voorwaardelijke opmaak

Pierre

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan