For next probleem
Forumleden,
het volgende dient zich voor:
het probleem zit hem in de i.
de i loopt van begin tot eind (qua nummes van de zakbaken), maar het duurt ontzettend lang voordat ik alles berekend heb met deze loop. Niet zo erg voor de aanwezige nummers, maar wel erg voor de niet aanwezige nummers.
in het een na laatste record staat zakbaak 1271. Het laatste record is 9999. Nu is het zo dus dat de pc 1272, 1273, 1274 tot 9999 doet. Alles wat hier tussen zit moet ie niet meer doen. Hoe kan ik er voor zorgen dat hij deze waarden overslaat?
zakbaakvalue moet in die zin zo blijven omdat daar de waarde weg wordt gehaald in de functie mvzb_grafieken.
Jullie dank is groot.
Forumleden,
het volgende dient zich voor:
Code:
Private Sub Form_Load()
Form.Visible = True
Dim i As Long
For i = Forms.zakbaaknummer2.zakbaken.Value To DLast("ID", "nul ophoging")
ProgressBar1.Value = i * 100 / (DLast("ID", "nul ophoging"))
textbox1.Value = Int(ProgressBar1) & "% voltooid"
Zakbaak.Value = i
Call mvzb_grafieken
Form.SetFocus
Repaint
If ProgressBar1.Value = 100 Then
textbox2.SetFocus
Form.Visible = False
MsgBox "De verwerking is voor " & ProgressBar1.Value & "% voltooid", vbInformation, "Verwerking geslaagd!"
DoCmd.Close acForm, "zakbaaknummer", acSaveNo
DoCmd.OpenForm "menu"
End If
Next
End Sub
het probleem zit hem in de i.
de i loopt van begin tot eind (qua nummes van de zakbaken), maar het duurt ontzettend lang voordat ik alles berekend heb met deze loop. Niet zo erg voor de aanwezige nummers, maar wel erg voor de niet aanwezige nummers.
in het een na laatste record staat zakbaak 1271. Het laatste record is 9999. Nu is het zo dus dat de pc 1272, 1273, 1274 tot 9999 doet. Alles wat hier tussen zit moet ie niet meer doen. Hoe kan ik er voor zorgen dat hij deze waarden overslaat?
zakbaakvalue moet in die zin zo blijven omdat daar de waarde weg wordt gehaald in de functie mvzb_grafieken.
Jullie dank is groot.
Laatst bewerkt: