Windows XP Installatie HELP!!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter papf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

papf

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2006
Hallo,

Ik krijg het niet voor elkaar om het blauwe installatie scherm voor me te krijgen. Ik ben de hele middag bezig geweest met bootsequence etc te veranderen maar hij pakt de cd gewoon niet.

Daarna heb ik het geprobeerd met een opstart diskette en dan met de volgende commando's: (1) SMARTDRV, (2) D: (als D de letter van het CD-station is), (3) CD\I386, (4) WINNT).

Maar toen kreeg ik wel een blauw scherm en daar stond op dat er een interne fout in de setup was opgetreden. en dat het wisselbestand nergens kon worden gemaakt en ik kon alleen de setup maar beendigen met ENTER meer mogelijkheden waren er niet.

Ik weet nu dus niet meer wat ik moet doen......

met een bootable cd moet het opzich ook wel lukken. heb je wel de bootvolgorde goed gezet?

Even een paar dingen op een rijtje:

- zorg er allereerst voor de in de bios de vdrom speler als 1e boot-device is ingesteld
- start de pc op met de cd in de cdrom speler
- druk op een willekeurige toets wanneer daarom gevraagd wordt op je scherm

Lukt dat niet, overtuig je er dan allereerst van de de gebruikte cd niet beschadig of onleesbaar is. Probeer dat b.v. even in een andere pc.

Even een paar dingen op een rijtje:

- zorg er allereerst voor de in de bios de vdrom speler als 1e boot-device is ingesteld
- start de pc op met de cd in de cdrom speler
- druk op een willekeurige toets wanneer daarom gevraagd wordt op je scherm

Lukt dat niet, overtuig je er dan allereerst van de de gebruikte cd niet beschadig of onleesbaar is. Probeer dat b.v. even in een andere pc.

Op mijn pc staat de bootsequence goed ingesteld 100% zeker.
maar ik krijg niet de vraag of dat je vanaf de cdrom wil starten ja of nee.

Als ik de CD in mijn dell laptop doe en de bootsequence daar ook goed heb ingesteld in het bios dan gaat hij ook gewoon direct naar windows dus start hij ook niet vanaf de cdrom.

Op mijn pc staat de bootsequence goed ingesteld 100% zeker.
maar ik krijg niet de vraag of dat je vanaf de cdrom wil starten ja of nee.

Als ik de CD in mijn dell laptop doe en de bootsequence daar ook goed heb ingesteld in het bios dan gaat hij ook gewoon direct naar windows dus start hij ook niet vanaf de cdrom.

Disable alle apparaten eens in de bios behalve de CD-rom

Dan denk ik helaas dat je cd beschadigd of omnleesbaar, in ieder geval niet bootable is.

Dan denk ik helaas dat je cd beschadigd of omnleesbaar, in ieder geval niet bootable is.

Oke... ik denk niet dat hij beschadigd is want in windows pakt hij wel gewoon en kan ik ook door de cd bladeren zegmaar. Dus ik denk dat hij niet bootable is maar is daar iets aan te doen of niet?

Laatst bewerkt:
Oke... ik denk niet dat hij beschadigd is want in windows pakt hij wel gewoon en kan ik ook door de cd bladeren zegmaar. Dus ik denk dat hij niet bootable is maar is daar iets aan te doen of niet?

Als je kunt bladeren door de CD wil nog niet zeggen dat ie goed is. Bij bladeren wordt immers alleen de index gelezen waar de bestanden gelocaliseerd staan. een soort FAT
File Allication Table of zoiets.

Crash

probeer het anders op een andere computer of die cd werkt.

Mijn idee is nog steeds dat de cd niet bootable of beschadigd is. Is het een originele cd of misschien een copie?

Mijn idee is nog steeds dat de cd niet bootable of beschadigd is. Is het een originele cd of misschien een copie?

een kopie van een kennis gekregen maar bij hem werkte het dacht ik wel gewoon goed....

Wat je nog zou kunnen proberen (is een kleine kans, maar je weet maar nooit) is om te kijken of het mogelijk is om op een andere pc een copie van de cd te maken. Lukt dat niet, dan weet je zo goed als zeker dat de cd beschadigd is. Lukt dat wel, dan is er een klein kansje dat met de nieuw gebakken cd het opstarten wel lukt...

Wat je nog zou kunnen proberen (is een kleine kans, maar je weet maar nooit) is om te kijken of het mogelijk is om op een andere pc een copie van de cd te maken. Lukt dat niet, dan weet je zo goed als zeker dat de cd beschadigd is. Lukt dat wel, dan is er een klein kansje dat met de nieuw gebakken cd het opstarten wel lukt...

ga ik doen, jullie horen nog van me....

wat je ook zou kunnen doen als dat niet werkt, is gewoon ff die windows versie die je wil downloaden, en dan via nero bootable branden. (als de product key goed is, is het volges mij gewoon legaal)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan