Windows Xp HELUPP !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

iliaz

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
ik ben nu bezig om windows xp opnieuw te installeren eerst probeer ik te formateren dan lukt niet en dan ga ik naar de cd dan als ie bij het onderwerp windows intalleren is dan start ie opnieuw en dan zegt ie later er is een fout gevonden dan moet je opnieuw starten en zo maar door !!! ik word gekk :shocked: :mad: :evil: wat moet ik doen ???

Maak een opstartcd met gparted, en maak daarmee je partities. Weet wel zeker wat je doet, natuurlijk, want (in principe): weg = weg.

Daarna opnieuw proberen te installeren.

Succes,

Tijs.

De partitie waar Windows op is geïnstalleerd kun je lastig verwijderen, omdat zelfs in opdrachtprompt de schijf al in gebruik is.
Zelf heb ik het op de volgende manier meerdere keren gedaan.
1. download Killdisk (dit wist echt de complete hardeschijf !!)
de gedownloade ISO brand je op een cd. (http://www.killdisk.com/)
2. Start op vanaf de cd, dan krijg je het menu te zien van de cd. Dan kies je voor Killdisk.
Volg de stappen en de schijf wordt compleet gewist.
3. Daarna kun je Windows XP helemaal opnieuw installeren. Formateren en partitioneren kan tijdens de installatie (geen aparte software voor nodig).

Let er wel op dat ik dit getest heb met een volledige Windows cd, dus GEEN recovery cd !!

De partitie waar Windows op is geïnstalleerd kun je lastig verwijderen, omdat zelfs in opdrachtprompt de schijf al in gebruik is.[...]

Jouw methode zal ook wel werken hoor. Ik wil wel even opmerken dat met gparted zoals ik het beschreven heb (als bootcd) geen sprake is van een opdrachtprompt, maar van een opstartbare cd die alle benodigde zaken in het RAM-geheugen laadt.
Het is dus ook geschikt om partities van je harddisk te verwijderen waar je XP/Vista/W98/W2000/Unix/Linux systeempartitie op staat.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan