zelfde beeld op tv met 2 videokaarten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok dan ga ik dat nog even nalopen...

Mijn marmitek setje heeft een gele tulp aansluiting. Via een verloopkabeltje (ook van Marmitek) heb ik deze aangesloten op mijn videokaart. Deze heeft een uitgang met die puntjes.... Ik heb toen wel een plastic puntje moeten wegbreken om hem in mijn kaart te kunnen steken.

Maar omdat hij wel TV herkent vind ik het toch een beetje vreemd....

Hú, je krijgt toch echt wel een passend S-Video verloopkabeltje bij je videokaart, en zijn minimaal 4 polig, met minder doet hij het niet, en die kunststof nok geeft ook aan hoeveel polig hij is, of het type aansluiting, denk nu dat je er een verkeerd stekkertje in hebt.

ok... er zat idd wel een kabeltje bij. Maar daar kon ik niet zoveel mee omdat het geen tulp verbinding had. Die tulp verbinding komt uit mijn marmitek setje... Maar ik ga het nog wel een keer proberen...

Nou... ik heb alle kabeltjes gechecked en nog een keer aangesloten. Wel met het verloopkabeltje van marmitek. Maar helaas nog geen verbetering....

Heb je nog ideeen over welk kabeltje wel zou moeten werken??

Maar van welke aansluiting heb je nu het s-video kabeltje gebruikt? die van nVidia of Marmitek, het verloop van s-video naar composiet zijn hetzelfde.

Hier nog meer site erover.

Ik heb nu de verloop van marmitek gebruikt. Hiervoor zat de videokabel erin die ik bij mijn videokaart kreeg... Allebei hetzelfde resultaat...

Kan het eigenlijk wel wat ik wil??? Ik ga nog even de info lezen...

Geinig.... op basis van deze handleiding heb ik besloten om een Marmitek setje te kopen. Ik had geen zin in al die kabels...:confused: :mad:

Maar ik ben de draad wel even kwijt nu...

Het ligt daar ook niet aan, alleen aan die s-video kabel, en de instellingen.

Sluit die dingen regelmatig aan, bij vrienden, kennissen en buitenlui, alleen hebben de meeste een ATI kaart, wat eigenlijk hetzelfde werkt, allees is de configuratie is wat anders.

Heb zelf op mijn server een nVidia, waar ik daar straks even op heb gekeken, en daar werkte het prima, maar die draait normaal niet op XP, alleen even voor deze keer even opgestart.

Ok... ik heb nu geen andere kabels in huis, maar welke kan je me aanraden om te kopen dan?? En misschien weet je ook waar?? Dan ga ik morgen maar weer op pad...

Best dure hobby zo:D

Tja, misschien is die s-video poort wel naar de mallemieze, omdat de polen van die marmitek plug anders zitten.

En heb je nu wel of niet een s-videokabel bij die videokaart gekregen, dat is mij nog onduidelijk, en zo ja, waarom dan die van Marmitek gebruikt.

Ik heb nooit iets geforceerd, dus ik denk dat die uitgang van de videokaart nog wel goed is...

ik heb inderdaad wel een s videokabel bij mijn kaart gekregen, maar mijn marmitekset heeft een tulp stekker. Dit past dus niet in mijn videokaart. Vandaar dat ik een verloopkabeltje heb gekocht om het setje aan mijn pc te koppelen...

Schiet mij maar lek, eerst zeg je dat je het kabeltje van Marmitek hebt gebruikt, waar je het kunststof nokje van weggehaald hebt, nu heb je dat kabeltje weer gekocht, ikke niet snap.:confused:

Dat nokje geeft aan, hoe de aansluitingen zitten, je hebt er 3 uitvoeringen in, oftewel die polen zijn dan anders doorgekoppeld.

Je krijgt, bij mijn weten, een verloopkabeltje bij een videokaart, van s-video naar composiet, en bij een beetje merk, er ook eentje van s-video naar s-video.

Maar nu blijkt dat je een s-video-composiet verloopkabeltje hebt gekocht, waar je het nokje van hebt verwijderd.

Heb je nu wel of niet een verloopkabeltje, een s-video naar composiet, waar het nokje nog inzit?

ok ok... ik zal het proberen duidelijk uit te leggen...

Bij mijn videokaart zat een s videokabel met 2 dezelfde stekkers (zonder nokje).
Mijn videokaart heeft ook alleen een S video out.

Mijn marmitekkabel die bij de zender hoort heeft 3 stekkers (uit 1 kabel) rood, wit en gele tulp. Die rode en die witte heb ik met jack plug aangesloten op mijn geluidskaart. Die gele tulp kan ik echter niet in mijn kaart kwijt. Daarom heb ik een verloopkabeltje gekocht. Hierdoor wordt het gele tulp stekkertje omgezet in s video. Bij de s video stekker van deze kabel heb ik het nokje moeten verwijderen zodat het in mijn videokaart paste...

Aan het kabeltje wat bij mijn videokaart zit heb ik dus niet zoveel omdat het niet past op mijn Marmitekzender.....

Of doe ik iets gigantisch fout??? Ik ben niet zo heeeeeel technisch op het gebied van kabeltjes enzo....:rolleyes:

Het enige wat je kunt doen, die kaart mee nemen naar een winkel, en een passend verloopkabeltje kopen.

Je kunt dus met dat kabeltje van de videokaart wel testen als je de pc beneden zet, of de TV boven, de rest zal niet werken, zonder een goed verloopkabeltje.

Ik begin mij nu zelf een kabeltje te voelen:evil: , en gelukkig heb ik al Pfeiffer gehad, nou ja, gelukkig.:(

:confused: Volgens mij heb je een s-video signaal op de composiet ingang aangesloten.

S-video heeft 4 gaatjes en een midden nokje

Composiet is of 1 gele tulp ( die heb je dus niet ) of zeven polig waarvan 1 aarde pool en 1 composiet signaal pool wordt gebruikt.

Zie deze pagina voor de 2 versies

Hahaha

Nou er zit dan niets anders op dan weer de kast open te schroeven... Ik met al mijn techniek:confused:

Maar hartstikke bedankt voor al je hulp! Super tof van je!! :thumb: Als het me is gelukt laat ik het je weten....

En ik ga idd effe slapen, als mijn dokter dit hoort....:)

Groeten en bedankt!
Marco

Ohhh nu denk ik trouwens dat ik je snap...

Idd is de uitgang van mijn video een gaat met 7 gaatjes... en ik heb daar een stekker met 4 puntjes ingestoken....

Nee dan kan ik me voorstellen dat niet alles werkt...:eek:

:confused: Volgens mij heb je een s-video signaal op de composiet ingang aangesloten.

Composiet is of 1 gele tulp ( die heb je dus niet ) of zeven polig waarvan 1 aarde pool en 1 composiet signaal pool wordt gebruikt.

Was het maar zo, ik heb hier diverse kabeltjes, met de nok horizontaal bovenaan, en nog eentje ook horizontaal met de nok in het midden, allemaal 4 polig, daarnaast nog een 7 polige, en die 9polige, allemaal verloopjes naar composiet.:confused:

Voor de duidelijkheid heb ik maar effe een plaatje gemaakt van de uitgang die ik heb.
Kan je me misschien een tip geven hoe ik dit het beste kan omzetten naar gele tulp???

Daarna laat ik je met rust hoor...;)

Bijlagen

• tv out.jpg
    tv out.jpg
    33,2 KB · Weergaven: 17
Voor de duidelijkheid heb ik maar effe een plaatje gemaakt van de uitgang die ik heb.
Kan je me misschien een tip geven hoe ik dit het beste kan omzetten naar gele tulp???

Daarna laat ik je met rust hoor...;)

Ehhh het is dus optie B

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan