Brander word niet meer herkent na toevoeging van harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Molotovie

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Hallo

Ik heb 2 dagen geleden een interne harde schijf aangesloten aan een band waar ook mijn brander aan vast zit en nu doet mijn brander het ineens niet meer(hij gaat wel open en dicht maar als ik er een cd'tje in doe dan reageert hij niet en hij staat ook niet meer bij Computer(zo word dat in Vista genoemd ipv Deze Computer))
Weet iemand wat ik moet doen om hem weer te laten werken?

Bvd

Greetings,
Molotovie

Lijkt mij als eerste een jumpersetting probleem
Kijk of je hd op master staat en de cdrom als slave(of cable select).

Kijk naar de "master" "slave" jumpers achteraan de HD en brander Het betse is HD aansluiten op IDE 1 en CD en brander op 2° IDE.

Dus HD waar OS op staat -> master, andere HD -> slave. op IDE1
brander op master en CD of DVD op slave -> IDE 2

Die toegevoegde harde schijf stond al op Slave en die harde schijf waar die OS op staat heeft een nieuwere aansluiting en staat op Master natuurlijk
En ik heb een brander en een DVD/CD in 1 volgens mij en die staat op Master maar op die band waar ik me Brander/DVD/CD aan vast heb zitten en waar ook me toegevoegde harde schijf aan vast zit staat CD-ROM MASTER en CD-ROM SLAVE op en die MASTER zit nu aan me Brander/DVD/CD en die SLAVE aan sluiting die zit aan me Harde Schijf

De hd altijd als master op 1 kabel aansluiten en de cdrom(op dezelfde kabel) als slave.

Verwijder ze maar eens uit Apparaatbeheer,herstarten dan worden ze weer goed herkent.

En wat boven staat effe goed aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan