• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selecteren en afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedemorgen,

In mijn Persoonlijke Macrowerkmap wil ik een macro plaatsen die ik in elk bestand kan gebruiken om een bepaald bereik af te drukken.
Met wat combineren van info. op deze site heb ik een macro gemaakt:

Sub Selecteren_en_Afdrukken ()

Lastrow=Range("A65536").End(xlUp).Row
Range("A1:M" & lastrow).Select
Selection.PrintOut copies:=1, collate:=true

End Sub

Is het mogelijk om de macro zodanig aan te passen dat er gevraagd wordt wat de begincel is van het af te drukken bereik (nu is dat altijd A1) en wat de laatste kolom is (in dit voorbeeld is dat kolom M) ?

Bedankt,
Eric

Goedemorgen,

In mijn Persoonlijke Macrowerkmap wil ik een macro plaatsen die ik in elk bestand kan gebruiken om een bepaald bereik af te drukken.
Met wat combineren van info. op deze site heb ik een macro gemaakt:

Sub Selecteren_en_Afdrukken ()

Lastrow=Range("A65536").End(xlUp).Row
Range("A1:M" & lastrow).Select
Selection.PrintOut copies:=1, collate:=true

End Sub

Is het mogelijk om de macro zodanig aan te passen dat er gevraagd wordt wat de begincel is van het af te drukken bereik (nu is dat altijd A1) en wat de laatste kolom is (in dit voorbeeld is dat kolom M) ?

Bedankt,
Eric

Doe Application.Inputbox met type = 8, dan kan je een bereik opgeven.

Wigi,

Bedankt voor je snelle reactie.
Is het mogelijk dat je hiervan een voorbeeldje stuurt, want eerlijk gezegd weet ik niet precies wat je bedoelt.

Bedankt,
Eric

Wigi,

Bedankt voor je snelle reactie.
Is het mogelijk dat je hiervan een voorbeeldje stuurt, want eerlijk gezegd weet ik niet precies wat je bedoelt.

Bedankt,
Eric

Hier. Ook op mijn site, bij Excel > VBA-code > Opmerkingen-code > Bestandje downloaden en bovenaan in de code gaan kijken. Bestand werd er gisterenavond nog op gezet.

Wigi

Beste Wim,

Ik denk dat er sprake is van een groot misverstand. Ik begrijp jouw redenering dat je denkt dat ik een opmerking wil toevoegen en deze eventueel zichtbaar wil maken. Ik heb je voorbeeld op je site bekeken (mooie pagina trouwens).

Ik zal mijn vraag anders proberen te stellen.
Nu is het zo dat er met de macro een bereik geselecteerd wordt van A1 tot en met kolom M en hierin de laatste rij op basis van de selectie met Range("A65536").End (xlUp)

Wat ik nu eigenlijk graag zou willen is dat excel vraagt wat de laatste kolom is (in dit geval is dat kolom M). Deze is iedere keer anders.
En bovendien de meest linkse cel van het af te drukken bereik. (in dit geval is het cel A1; ook dit is variabel).

Ik hoop dat ik het wat duidelijker heb kunnen maken.
Sorry nogmaals.

Eric

Ik bedoelde niet dat je opmerkingen moet gaan gebruiken, maar bovenaan die codes staat een voorbeeld van

Code:
Application.Inputbox(...)

met het type = 8 (voor een bereik dus). Die code kan je wellicht zonder veel aanpassingen overnemen. Daarmee kun je dus een heel bereik selecteren, of enkel de linker cel. Voor de laatste kolom kan je iets analoogs doen, je kan ook vragen om een letter in te typen (M bijv.) met het type = 1.

Wigi

Wim,

Ik schaam me diep en durf het bijna niet te vragen, maar zou je aub. een voorbeeld mee willen sturen, want ik begrijp helaas niet wat je bedoelt.

Eric

Eric,

Wat wigi bedoeld is :
Je moest naar de site van Ozgrid gaan.
Daar de macro "Sub RangeDataType()" wat aanpassen voor te printen.

Pierre

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Pierre en Wim,

Ook voor dit probleem bedank ik jullie allebei. Ik kan nu ook hiermee verder.

Groeten,
Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan