• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Na een harde return worden spaties afgedrukt als vierkantje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sleutie

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2007
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, maar heb wel al de nodige info gevonden om wat problemen op te lossen. echter heb ik nu een probleem dat ik niet opgelost krijg.

Ik heb een aantal formulieren gemaakt waar ik de gebruiker data laat invullen\selecteren.

1 veld op dit formulier is een multiline textbox. Hierin wordt automatisch wat data gegenereerd, afhankelijk wat de gebruiker selecteert. Het is mogelijk voor de gebruiker om in deze textbox data handmatig toe te voegen.

De data wordt vervolgens middels 1 buttonclick gekopieerd naar een excelsheet, welke als database gaat fungeren.

Echter op het moment dat in de textbox een harde return wordt gebruikt, staat deze in de excelsheet afgebeeld als een vierkantje.Tot zover lijkt geen probleem:) , maar als ik de excelsheet ga afdrukken, worden vanaf het eerste vierkantje, alle spaties afgedrukt als zon zelfde vierkantje. Met als gevolg dat de tekst dus onleesbaar wordt.:(
De tekst voor het eerste vierkantje wordt goed afgedrukt!
Als ik het eerste vierkantje handmatig verwijder, wordt vanaf het tweede vierkantje alle spaties afgedrukt als vierkantje.

Heb me echt al wezenloos gezocht naar dit, maar heb geen idee meer.:mad:

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

een voorbeeldje kan soms meer vertellen dan je uitleg. ik weet niet hoe ik het moet simuleren.

steven

zeker een HP laserjet printer, kan je volgens mij niets aan doen ligt aan je printer.
ik heb een infotec daar is alles goed, en hp heeft een blokje.

GR eric

ik zal maandag eens een poging doen om t bestandje te uploaden.

maar t ligt zeker niet aan de printer. zoals ik al zei., als ik een modificatie doe, verplaatst het probleem zich.

Ik stel hem niet voor niks hier ;-) dit lijkt me iets voor de experts...... ahhahaha

Een oplossing zie ik er niet echt tussen maar je bent niet de enige.

Een oplossing zie ik er niet echt tussen maar je bent niet de enige.

Ja, zit geen oplossing tussen en die komt er denk ik ook niet, ik ben zelf een paar jaar geleden ook mee aan het stoeien geweest en ben er nooit uitgekomen.

ASCII Tekenset 0/31 zouden niet afdrukbaar zijn mogen zijn, maar sommige printers nemen het wel op, ik heb PCL Ver 5e en Postscript geprobeerd maar niets. Is overigens een HP 1100.

Maar jullie als MPV’s zouden daar een antwoord op moeten kunnen geven, dan zou ik jullie ook dankbaar zijn en ben ook van het probleem af. Zie het maar als een uitdaging … grinz, maar ik denk dat jullie het ook niet kunnen oplossen en ik zit nu niet te stangen.. hahaha

Gr eric

Ja, zit geen oplossing tussen en die komt er denk ik ook niet, ik ben zelf een paar jaar geleden ook mee aan het stoeien geweest en ben er nooit uitgekomen.

ASCII Tekenset 0/31 zouden niet afdrukbaar zijn mogen zijn, maar sommige printers nemen het wel op, ik heb PCL Ver 5e en Postscript geprobeerd maar niets. Is overigens een HP 1100.

Maar jullie als MPV’s zouden daar een antwoord op moeten kunnen geven, dan zou ik jullie ook dankbaar zijn en ben ook van het probleem af. Zie het maar als een uitdaging … grinz, maar ik denk dat jullie het ook niet kunnen oplossen en ik zit nu niet te stangen.. hahaha

Gr eric
Heb je het bestand ook geprobeerd af te drukken via een andere printer?

ja ik heb ook een infotec staan, en daar zie je het blokje niet op, en de hp wel rara hoe kan dat ... ben het gaan navraagen schijnt te maken hebben met de printer zelf hoe deze het vertaald. en sommigen (oudere printers) zien het als text. dat is wat ik er tot nu toe van weet.

RE harde return afprinten

Beste Sleuti,

Ditzelfde probleem liep ik ook tegen aan alleen heb ik dit opgelost met een hulp kolom
Ik laat de tekst in een cel zetten zonder terugloop en krijg dan ook de blokjes.
Zie mijn voorbeeld:

Data komt in Cel H5 en ik zet in A1 =H5 en druk dit vervolgens af zonder blokjes
Op het werk met HP printers en thuis op een Canon.

hopelijk heb je hier wat aan
suc6

Willem

Bijlagen

Hmm ik heb wel een andere tip gekregen en misschien is dit wel het antwoord, ipv chr(10) of chr(13), vbLf
Ik ga het maandag proberen

gr eric

Laatst bewerkt:
Beste hof1607,

Ik heb je oplossing geprobeerd, maar voor mij is dit niet de oplossing. ik zie dat het werkt voor jou, maar voor mij niet helaas.
hij wordt afgedrukt op een toshiba e-studio230. zon multifunctioneel ding, kopieren printen faxen scannen en weet ik het wat allemaal.

ik heb het bestandje bijgevoegd, dus als iemand zich geroepen voelt.......

ps, vakje zit in E3

alvst bedankt,

sleutie

Bijlagen

Laatst bewerkt:
hij wordt afgedrukt op een toshiba e-studio230. zon multifunctioneel ding, kopieren printen faxen scannen en weet ik het wat allemaal.

Jouw probleem kan best wel te maken hebben met de printer zelf. En aangezien wij dat niet hebben, valt er voor ons weinig te testen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan