Breedbeeld(1440*900) monitor van pc naar tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

glen123

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2007
Hallo
Ik heb pas een computer gekocht met een breedbeeld scherm.
als ik een dvd afspeel is heel mijn scherm benut ik heb geen zwarte balken.
ook heb ik een videokaart van nvidia, geforce 7300 SE.
met een tv-out deze heb ik aan gesloten op mijn breedbeeld tv.
ik zou heel graag mijn pc als dvd speler gebruiken.
maar mijn probleem is dat er aan mij tv links en recht een zwarte balk blijft.
en dat mij computer scherm niet helemaal volledig op de tv staat.
en het zijn allebei beeldbreed schermen dus zou mijn tv mijn pc signaal ook breedbeeld moeten tonen dacht ik.
als ik mijn muis naar links beweeg dan schuift alles wat rechts staat onder de zwarte balk.
zoals hier:
99802543qf7.gif

dus hier zie je de beweging op mijn tv als ik met mijn muis rond mijn hoeken van het computersherm ga

dus mij breedbeeld zicht op mijn computerscherm word niet breedbeeld uitgezonden op de tv , dus dvd's kijken word moeilijk als je twee zijbalken mist.
kan iemand mij helpen?:confused:
groeten glen

Laatst bewerkt:
Heb hier zelf een ATI, maar op mijn servertje een nVidia, en heb net even gekeken in XP, en weer Debian terug aangezet, en bij phisycal setting, kun je voor de tv een andere resolutie kiezen, als er voor clone is gekozen.

Heb hier zelf een ATI, maar op mijn servertje een nVidia, en heb net even gekeken in XP, en weer Debian terug aangezet, en bij phisycal setting, kun je voor de tv een andere resolutie kiezen, als er voor clone is gekozen.

dus bij nvieuw eigenschappen zou een physical setting tabblad moeten staan

Het is geen tabblad, kijk eens bij tools, en loop ook alle instellingen eens na, moets ik ook doen, heb geen zin om mijn server weer om te zetten.:)

hmmm

ik heb al eens de modi's bekeken maar daar staan alleen gewone afmetingen tussen en geen breedbeeld

Zet hem eens op dualview, kijk ook eens bij breedbeeld.JPG, ik heb weer even gekeken, en kan hem dan op 720x480 zetten.

Op die TV gaan staan, en voor resolutie kiezen, je hebt nu voor je monitor gekozen, had hem zelfs even naar beneden gesleept om het op mijn breedbeeld te proberen, werkt prima.

Kan er, helaas, niets op internet over vinden, om het duidelijker te maken.

Had je maar een ATI, kies je gewoon voor cinemamodus, en 16:9, maar zo simpel gaat dat niet, met een nVidia kaart.

Ik ben op mijn tv gaan staan.
maar mijn moeder riep kwaad dat ik er vanaf moest komen.
:p
nee probleem is niet helemaal opgelost ik denk dat ik gewoon een programmatje nodig heb ofzo kblijf wel zoeken bedankt

Zie aan UltraMon te komen, en probeer het daarmee.

Je had je schoenen toch wel uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan