• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek automatisch maken van variabele gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iejoor

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Hallo
Ik heb de volgende vraag
Per maand krijg ik een excel lijst die er iedere keer weer anders uitziet qua data, niet qua opmaak.
ik zoek naar een mogelijkheid om per maand automatisch meerdere grafieken te maken van de top 20 gegevens.
bijv.
Merk omzet marge
X 100 10
Y 90 9
Z 70 8

dus per rij een aparte grafiek, die allemaal samen komen als een dashboard op een werkblad.
heeft iemand hier de oplossing voor?

bij voorbaat bedankt!:thumb:

Je kunt in Excel standaard een grafiek aan laten maken

Link

bedankt voor je reactie
ik denk dat je mijn vraag niet helemaal begrijpt

ik wil per rij een aparte grafiek, samenvatting dan op 1 werkblad

:-)

bedankt Ad, maar niet wat ik bedoel
Ik wil graag een dashboard van 20 grafieken die opgebouwd worden uit verschillende rijen, de top 20 rijen op omzet bijv.
Ik heb al gedacht aan een standaard tenplate waarin de gegevens dump- maar er moet een slimmere oplossing zijn

Mooi werk Ad :thumb:

Ik kan enkel nog KLEINSTE(...;1) en GROOTSTE(...;1) vervangen door MIN en MAX. Goed gedaan.

maar daarmee is mijn vraag niet opgelost!
iemand nog suggesties aub?

Ik heb een tabel met de volgende gegevens:

Merk A periode 2007-01 marge x
Merk A periode 2006-12 marge y
Merk B periode 2007-01 marge a
Merk B periode 2006-11 marge b
Merk C periode 2007-01 marge c
Merk D periode 2007-01 marge d
Merk D periode 2006-12 marge e

nu zou ik , in 1x als het kan, van merk A een grafiekje hebben, van Merk B, merk c, en merk d ( en zo de top 20 merken) van de marge. Probleem is dat ik afzonderlijke grafiekjes wil, en geen gecombineerde grafiek. Die afzonderlijke grafieken moeten dan op een apart werkblad komen en als een soort dashboard fungeren!

gr

Dit kan met een draaigrafiek. Zie bij Data > Draaitabel...

maar dan krijg ik toch een gecombineerde grafiek? of ik moet alle vinkjes aan en uit zetten? of bedoel je iets anders?

Idd vinkjes aan en uit. Anders heb je 20 verschillende grafieken.

Al is er volgens mij wel professionele software die dashboard grafieken kan produceren.

Miniplot van Andy Pope? Zal wel niet simpel zijn om aan te passen naar 20 grafieken vermoed ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan