Welke cooler past op club3d 7600gt agp videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gringoman

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Ik heb een Clubb3d 7600Gt AGP videokaart en omdat de standaard koeler mij te veel lawaai maakt wou ik er een andere opzetten.Maar de vraag is welke,ik heb een zalman VF900 geprobeerd,op de Zalman site staat dat de 7600 serie kan,maar die wil echt niet.
Deze kaart heeft ook nog eens een HSI bridge (heb er wel een aparte koelblokje voor gekocht,de originele koeler koelt ook tegelijk de HSI bridge)) en de gaten voor monteren van een cooler staan 80mm van elkaar.
Op de meest kaarten staat de gpu kern 45 gaden op de kaart,deze niet.

Weet iemand welke stille koeler ik hiervoor kan gebruiken?

Zo zit de kaart eruit.

7600GTSmall.jpg

Heb even bij Revoltec gekeken, en er zit inderdaad maar 1 koelplaat op, dacht dat het een lange was.

Is die fan, overigens, niet te vervangen, bij de originele?

Heb even bij Revoltec gekeken, en er zit inderdaad maar 1 koelplaat op, dacht dat het een lange was.

Is die fan, overigens, niet te vervangen, bij de originele?

Nee wil denk ik niet,had ik ook al aan gedacht de fan ligt tussen de koelribben,is geloof ik een 6cm fan.

:eek: Maar volgens de site van Zalman wel, maar dan heb ik denk iets over het hoofd gezien:shocked:

Ja staat inderdaad dat die past maar staat ook bij de 900,maar deze kaart heeft een wat afwijkend ontwerp,bij de meeste staat de core en de bridge chip 45 garden op de kaart en dan wil het wel.Bij de zalman VF700 denk ik niet dat het ook past,en dan zit je nog met de aansluitgaten,als de de cooler erop zet dan zit de onderkant niet precies in het midden en valt er denk ik ook naast omdar de gpu kern niet precies in het midden van de gaten zit.Kijk maar eens op de foto.
Daarom ook mij probleem om een gepaste te vinden.

Top, bedankt voor de uitgebreide informatie! Weer wat geleerd, en daar komen we hier ook voor op dit forum!
Uitleggen en helpen is beter dan elkaar een kat geven;)

Hey gringoman,
Heb je al een oplossing gevonden voor dit vervelende probleem? Ik heb immers helemaal dezelfde grafische kaart, en ben ook de bezitter van een vf700. Zou altijd wel interessant zijn als ik die ook kan gebruiken :)

maleadt

Ja heb gewoon een zalman fanmate (fancontroller) gekocht en nu loopt die op 5 volt en ik hoor hem niet meer en hij blijft nog steeds mooi koel.Je kunt ook het fannetje eruit halen en er bv een gewone 80 of 92 mm fan opzetten,niet zo mooi mss maar wel effectief.

Hey gringoman,
Heb je al een oplossing gevonden voor dit vervelende probleem? Ik heb immers helemaal dezelfde grafische kaart, en ben ook de bezitter van een vf700. Zou altijd wel interessant zijn als ik die ook kan gebruiken :)

maleadt

Je kunt ja proberen of die VF700 past,denk het niet,de gaten zitten niet precies in het midden dus de vf700 zal dan niet precies in het midden zitten? op de gpu en je moet de hsi bridge chip ook koelen,heb je een special hsi bridge chip cooler voor nodig en de vraag is of dat dan wel gaat passen,denk het zelf niet,bovendien moet je die erop lijmen met speciale lijm en als die eenmaal vastzit krijg je hem er niet meer af.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan