gebruikersaccount weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetroman

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Beste mensen,

Ik was net aangemeld en had verschillende programma`s aan staan. Ik liep toen naar boven en mijn zus is erachter gegaan en zich aangemeld bij een andere gebruikers account. Ze gaf toen aan dat t scherm blauw werd en af ging tellen (ik vrees een geheugendump) Toen ze zich weer aanmelde op t account was alles weg (gewist) alsof er een heel nieuw account is aangemaakt op t bestaande account. Met mijn account is gelukkig niks mis. Is het nog terug te halen? want ze is nu al haar mail en foto`s verslagen etc kwijt. Wie kan hulp bieden?

Kijk eens in de map c:\documents and settings\.
Zie je daar meer gebruikersmappen?

XP:

Met rechtermuis op deze computer en kies voor beheren.
Kies voor lokale gebruikers en kijk of het account er nog bij staat.
Wanneer NTFS als filesystem is gekozen, kijk eens bij de rechten van b.v de c schijf of haar account erbij staat. Wanneer er geen naam staat maar een lange reeks van nietszeggende letters, dan is waarschijnlijk haar account corrupt.
De SID die gekoppeld is aan haar account is dan een beetje de weg kwijt.
Stel dat het er niet meer bij staat, probeer dan een systeemherstel uit te voeren dat vlak voor het probleem is aangemaakt.

lokale gebruikers staat niet in dat rijtje?

Als ik via c documents het account eigenschap bekijk dan blijft de map grootte omhoog gaan en krijg ik een error

Laatst bewerkt:
lokale gebruikers staat niet in dat rijtje?

Dan zal je wellicht xp home hebben

Als ik via c documents het account eigenschap bekijk dan blijft de map grootte omhoog gaan en krijg ik een error

Kan je de foutmelding hier neerzetten?

hmz nu krijg ik die error nie meer maar kan gewoon wel in de mappen etc van dat account

hmz nu krijg ik die error nie meer maar kan gewoon wel in de mappen etc van dat account

Probleem (deels) opgelost dus.
De kans dat je het originele account terug kan zetten is klein omdat je gebruikersprofiel nu gebruik maakt van andere mappen.

Systeemherstel is een optie maar je kunt er ook voor kiezen om de data te backuppen en verder te gaan met het nieuwe account.

een systeemherstel was de oplossing : -) phieuw hoe kan dat nou zoiets? Teveel programma`s aan? want ik draaide mee op de achtergrond

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan