PC loopt zomaarvast!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

kasperstolk

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
beste mensen ik heb een probleem met m'n PC en ik hoop dat er iemand kan helpen.

sinds een tijdje loopt mijn PC zomaar vast. soms als ik wat aan het doen ben, soms alstie gewoon niets doet. het maakt niet uit of ik de PC zwaar belast met bijvoorbeeld spellen ofzo.

De temperatuur is normaal (40 graden CPU) en ik heb mijn kast ook vaak open staan omdat ik ermee bezig ben.

Dit probleem ligt niet aan mijn harde schijf/windows want ik heb onlangs een nieuwe HDD gekocht en daar XP opnieuw opgegooid. waarschijnlijk ligt het ook niet aan de software, alles wat geinstalleerd is stond er voor dit probleem ook al op.

Als ik bijvoorbeeld muziek aan het luisteren ben blijft de muziek "hangen", en mijn PC doet dan helemaal niets meer, geeft alleen nog beeld, muis/toetsenboord reageerd ook niet. aan-uit knop van mijn PC werkt ook niet alleen als ik em 8 sec in houdt.

Ik hoop dat iemand een oplossing voor dit probleem heeft, ik hoor het graag!:p

Kijk eens in je logboeken of je enige foutmelding tegen komt? die kan al wat duidelijkheid bieden waarschijnlijk. Configuratiescherm --> Systeembeheer --> logboeken

Kijk eens in je logboeken of je enige foutmelding tegen komt? die kan al wat duidelijkheid bieden waarschijnlijk. Configuratiescherm --> Systeembeheer --> logboeken

niets bijzonders, en ik krijg ook niet dat windows hersteld is van een ernstige fout ofzo als ik em opnieuw opstart

Een pc die vast loopt kan verschillende oorzaken hebben. Je kast open hebben staan terwijl je pc aan staat is nooit aan te raden wegens het extra stof dat kan aangezogen worden. Als je verschillende geheugenmodules gebruikt probeer dan eens te werken met 1 module en wissel desnoods deze modules als hij nogblijft vast lopen.

Welkom op Helpmij.

Je vraag is verplaatst naar de juiste sectie.

probleem opgelost!!

Een pc die vast loopt kan verschillende oorzaken hebben. Je kast open hebben staan terwijl je pc aan staat is nooit aan te raden wegens het extra stof dat kan aangezogen worden. Als je verschillende geheugenmodules gebruikt probeer dan eens te werken met 1 module en wissel desnoods deze modules als hij nogblijft vast lopen.

ik heb 2 modules,
een van 512 van kingston, 2 jaar geleden gekocht,
en een die er al in zat, 256, van TwinMOS.

deze laatste heb ik eruit gehaald om te testen oftie niet goed was...en jawel...tot nu toe nog geen problemen meer gehad! ik zal hem idd eens laten scannen met Memtest, bedankt voor de tip!

mijn PC loopt tot nu toe weer als een zonnetje:D , alleen iets langzamer zonder die 256 , maar in ieder geval beter dan zomaar vastlopen! :)

'k ga maar eens een nieuw kaartje kopen...

iedereen hartelijk bedankt voor zijn/haar inzet + helpmij.nl! :thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan