Is de Celeron 356 echt zo'n slechte processor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog wel even een reactie. De X1300 heeft een DirectX versie 8, Vista vraagt eigenlijk om DirectX versie 9 (of hoger). Hoe dit er grafisch uit gaat zien vraag ik me af.
Ik vermoed dat je niet alle grafische mogelijkheden van Vista zult kunnen gebruiken.
N.b. met die Packard Bell vraag ik me dat hélemaal af.

Maar gezien je butget zit er een grafische kaart met DirectX 9 er (nog) niet in.
Misschien als je nog even wacht tot de nieuwe generatie grafische kaarten op de markt komt dan worden die met DirectX9 ondersteuning weer wat goedkoper en komen ze mogelijk ook in PC van 500 euro...

P.s. bij games zul je dat niet zo snel merken, die ondersteunen meestal ook nog wel de wat oudere cq minder snelle graf. kaarten, games hebben dan wat minder effecten of is de fps wat lager.

Een beetje game pc begint eigenlijk pas bij 1000 euro (nou ja, veel zullen dat zelf al te krap vinden...).

Laatst bewerkt:
Grafische kaart met DX 9 hoeft niet veel te kosten, alleen de rest van de kwaliteit is dan de vraag///

Maar dan kom eigenlijk weer bij zelfbouw terecht en of je incl een legale Vista licentie (Home primium) zoals de Dell dat heeft dat voor 500 euro gaat redden vraag ik me heel sterk af.

Bij de Dell is veel een optie, de grafische kaart helaas niet, de X1300 zit zelfs in de duurdere versies!
Doet het nog prima, maar het is wel een uitloop model...

Laatst bewerkt:
@ Withaar, dat is waar, je kan de kaart in de Dell na een tijdje nog vervangen.
En de prijs van de Dell is zeker goed, maar bij verschillende winkels kan je je pc zelf samenstellen en dan laten inbouwen, natuurlijk ook weer tegen een extra prijs.
Als je het zo bekijkt is de Dell de beste optie.

Maar bestaat er niet iets wat net zo goed is als dell? Alleen dan iets goedkoper?

Actie op het model dat ik voorstelde is afgelopen. Hij kost nu 549 + 89 vervoer met maar 50 euro korting, totaal dus 588 ipv 520... :(

Ik denk dat ik een beslissing neem om een dell te kopen, Maar ik wil weten welke dell voor €500 nou het beste is voor mij om videos te bewerken en iedergeval gta san andreas op te kunnen spelen. En veel videos kan opslaan & foto's? Welke dell is dan het beste daarvoor? voor maximaal 550 of 570 euro?

Dimension E521 (D03E5215)

Onderdelen
PROCESSOR AMD® Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor 4600
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
ONDERSTEUNINGS - SERVICES Collect & Return-service, slechts 1 jaar

MONITOR Geen monitor
GEHEUGEN 1024MB Dual Channel DDR2 533MHz [2x512] Memory
HARDE SCHIJF 320 GB Serial ATA harde schijf (7.200 rpm) met 8 MB DataBurst™-cache
OPTISCH(E) STATION(S) 16 X DVD +/- RW Drive
GRAFISCHE KAART 256 MB ATI® Radeon® X1300 Pro grafische kaart

Accessoires
GELUIDSKAARTEN Geïntegreerde 7.1-kanaals high-definition audio
LUIDSPREKERS Geen luidsprekers
TOETSENBORD Dell™ Entry QuietKey USB-toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
MUIS Dell Optical Scroll Premium Mouse
DISKETTE / MEDIASTATIONS Interne 13-in-1 geheugenkaartlezer
MODEMS Geen modem

Services & Software
BEVEILIGINGSSOFTWARE Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 8.0 - Nederlands
SOFTWARE VOOR FOTOGRAFIE Geen digitale foto-sharing of bewerkingssoftware geselecteerd.

Ook meegeleverd bij uw systeem
Shipping Documents Engels
Gedis Bundle Reference D03E5215
Order Information Dimension Order - Netherlands
Standard Warranty Collect & Return-service, slechts 1 jaar
Dell Internet Order Bestelling via internet bij Dell
Aanbiedingen - Verborgen optieklasse Reporting - Free 512 Mb to 1024 Mb
SYSTEEMMEDIA Dimension Resource DVD for Vista (Diagnostics & Drivers)

Kosten € 546,60 exclusief verzendkosten. Het systeem zou nog iets goedkoper kunnen door de standaard 4200+ processor (-€ 17,85) en geen cardreader (-€ 29,75)te nemen.

Deze pc hierboven is een prima pc voor jou, alleen moet je even wachten tot er een actie is mbt tot de verzendkosten. Verder misschien wat duurder maar wel wat je nodig hebt en genoeg om in te toekomst ook nog te kunnen genieten.

Dimension E521 (D03E5215)
....
Kosten € 546,60 exclusief verzendkosten. Het systeem zou nog iets goedkoper kunnen door de standaard 4200+ processor (-€ 17,85) en geen cardreader (-€ 29,75)te nemen.

Met de verzendkosten er bij kom je dus dik over 600 euro heen... geen optie dus want Randy wil voor 50 Cent op de eerste rij zitten :p

Hoeveel haast heb je, in Mei ontvangen de meeste mensen hun vakantie geld en zie je vaak heel veel aanbiedingen.

Met de verzendkosten er bij kom je dus dik over 600 euro heen... geen optie dus want Randy wil voor 50 Cent op de eerste rij zitten :p

Hoeveel haast heb je, in Mei ontvangen de meeste mensen hun vakantie geld en zie je vaak heel veel aanbiedingen.

Haha ja, Ik wil elke dag voor 50 Cent op de eerste rij zitten inderdaad :P
Maar ik ben op 20 Mei jarig, En dan krijg ik weer een hoop geld erbij ik ben nu op 300 euro met sparen. Dus dat komt goed uit dat er in mei veel aanbiedingen zijn. Hoop dat ik er dan een goeie voor een mooie prijs kan kopen ;)

Maar als ik dus 1024MB geheugen neem, En 250GB Hardeschijf + Een Celeron processor kan ik daar dus voldoende games mee spelen? zoals: GTA San Andreas, The Sims 2, GTA Vice City En nog een paar nieuwere of zulke spellen? En dat ik dan nog genoeg ruimte over heb voor muziek,videos & Programma's?

Ik heb een pc gevonden. Kan ik hier makkelijk probleemloos GTA San Andreas op spelen? & Dingen download [Muziek,Filmpjes,Plaatjes etc.]

Besturingssysteem Legitieme Windows Vista™ Home Basic
Processor
Kloksnelheid 3,33 GHz
Processor Intel® Celeron® D 356
2nd level cache geheugen 512 Kb
Processor bus snelheid 533 Mhz
Geheugen
Groote van het geheugen 1 GB DDR2
Harde schijf
Capaciteit 250 GB SERIAL ATA
Snelheid 7200 rpm
CD-RW / DVD-RW
CD-RW / DVD-RW DVD+-RW double layer
Video
Video ATI Radeon™ X1100
Videogeheugen 384 MB ATI HyperMemory™

Kan dat hier gemakkelijk op of niet?

Ik heb een pc gevonden. Kan ik hier makkelijk probleemloos GTA San Andreas op spelen? & Dingen download [Muziek,Filmpjes,Plaatjes etc.]

Besturingssysteem Legitieme Windows Vista™ Home Basic
Processor
Kloksnelheid 3,33 GHz
Processor Intel® Celeron® D 356
2nd level cache geheugen 512 Kb
Processor bus snelheid 533 Mhz
Geheugen
Groote van het geheugen 1 GB DDR2
Harde schijf
Capaciteit 250 GB SERIAL ATA
Snelheid 7200 rpm
CD-RW / DVD-RW
CD-RW / DVD-RW DVD+-RW double layer
Video
Video ATI Radeon™ X1100
Videogeheugen 384 MB ATI HyperMemory™

Kan dat hier gemakkelijk op of niet?

1. Windows Vista™ Home Basic zou ik je afraden is eigenlijk gelijk aan XP
Bekijk hier het verschil tussen de verschillende Vista versies.
Als je echt de mogelijkheden van Vista wilt kunnen gebruiken moet je minimaal Home Premium hebben. Een van de dingen die je wilde was filmpjes editen, nou kijk maar dat zit dus niet standaard in de Home basic versie.

2. Processor Intel® Celeron® D 356 is langzamer dan een penium 4...
Een kloksnelheid van 3,33 GHz zegt niet zo veel vrees ik.

3. De video kaart, dit is er eigenlijk 1 voor een laptop, voordeel is stil en wijzig stroom verbruik, maar qua prestaties moet je er echt niet heel veel van verwachten.
Minder stoom verbruik lijkt (en is het ook voor een deel) mooi, maar betekend vermoedelijk wel dat als je later een betere video kaart zou kopen je ook de voeding moet uitwisselen omdat die waarschijnlijk nu net voldoende vermogen geeft voor het hele systeem.

3,33 GZ en 384 MB ATI HyperMemory klinken allemaal heel mooi, maar is het dan ook mee gezegt.
Sorry dat ik niet echt goed nieuws voor je hebt. Wat moe(s)t i kosten?

Laatst bewerkt:
3,33 GZ en 384 MB ATI HyperMemory klinken allemaal heel mooi, maar is het dan ook mee gezegt.
Sorry dat ik niet echt goed nieuws voor je hebt. Wat moe(s)t i kosten?

Ben blij dat jij het zegt....ik durf bijna niet meer
Ik krijg zo langzamerhand toch het idee dat Randy door moet gaan sparen totdat hij een Euro is, dan wordt de keus wat makkelijker/beter.

Tja...

Kijk hier eens; http://www.kieskeurig.nl/nl/product...and+premium&pcode=pc&max=500&gq=vista premium

Er staan 27 PC meen ik, dus loop ze na en als je wat vindt waarvan je denk dat het wat is laat je het maar weer even weten dan kijken we er naar. :thumb:
Wat je eigenlijk niet wilt een een video kaart die 'onboard' is, maar ik weet niet of je dat gaat reden met een budget van 500 euro.

{Edit}

O nee, maar 3 met 27 prijzen...
Nou 1 Acer en 2x een Dell, nou wil je zeker weten welke je zou moeten nemen hé?

Als ik nu zou moeten kiezen zou ik de E521 nemen. 522 euro incl bezorging en tijdelijk met een games pakket...\
Actie loopt nog een week, maar over twee weken hebben zeker weer een andere actie :)

En om me zelf maar even te quoten,
Wat je eigenlijk niet wilt een een video kaart die 'onboard' is, maar ik weet niet of je dat gaat reden met een budget van 500 euro.
Niet echt dus, meer lijkt er gewoon voor 500 euro niet in te zitten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan