computer schakelt zich na enige tijd uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmeijerwodan

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Hoi wie kan mij helpen?

Ik heb een media center pc van hp pavilion 7560

Nou schakelt deze zich zelf uit, de ene keer na een half uur en de andere keer na 2 uur en soms gaat het 2 dagen goed.
alleen blijven alle lampjes wel branden dus het lijkt alsof de computer gewoon aan staat alleen doet hij niets meer.

De enige manier om hem weer aan te krijgen is om al het stroom er af te halen en er weer op te zetten, en dan kan ik de computer weer inschakelen.

ik heb de kast al open gehad en hem stofvrij gemaakt, en helaas reikt mijn kennis niet verder dan dat.
De kast staat ook vrij, dus niet in een kast

wie o wie kan mij helpen??

alvast bedankt voor de moeite
jolanda

je start eversest klikt op computer en onder computer zal je wel sensors zien schrijf dan ff hier hoe warm ze worden ook de naam erbij zetten

Vergeet niet dat het ram geheugen op de videokaart zelden of niet wordt gekoeld, die dus ook niet af te lezen is hoe warm die worden.

Ook is de meting van de GPU op een passief gekoelde videokaart vaak slecht of helemaal niet, en dat daar vaak het probleem ligt, de vraag is dan ook, zit daar alleen een koelblok op, of eentje met ventilater, aktief gekoeld dus.

je start eversest klikt op computer en onder computer zal je wel sensors zien schrijf dan ff hier hoe warm ze worden ook de naam erbij zetten

Bedoel je dit?

Sensortype HDD
GPU sensortype Driver (NV-DRV)

GPU 53 °C (127 °F)
WDC WD2500JS-60NCB1 38 °C (100 °F)

Vergeet niet dat het ram geheugen op de videokaart zelden of niet wordt gekoeld, die dus ook niet af te lezen is hoe warm die worden.

Ook is de meting van de GPU op een passief gekoelde videokaart vaak slecht of helemaal niet, en dat daar vaak het probleem ligt, de vraag is dan ook, zit daar alleen een koelblok op, of eentje met ventilater, aktief gekoeld dus.

Ok en hoe weet ik dat? of hoe kom ik dat te weten?
Ja sorry maar nogmaals mijn kennis reikt niet zo ver:o

Je zou kunnen aangeven of er een ventilator op de videokaart zit, of niet.

Zo niet, haal een Zalman videokaartkoeler, en plaatst die erop.

Je zou kunnen aangeven of er een ventilator op de videokaart zit, of niet.

Zo niet, haal een Zalman videokaartkoeler, en plaatst die erop.

Ik heb de kast opengemaakt en er zitten 3 ventilatoren.
2 zijn zichtbaar via de achterkant en de derde zit in de computer vlak bij de videokaart

gokhan1991 waren de gegevens die ik je gaf goed?
en kon je daar aan zien of het te warm wordt?

ja die zijn goed is nog niet eens aan de warme kant ik vind het ook raar waarom die uitschakelt

:confused: Nog eens lezen, misschien?

ik heb de hp helpdesk gebeld en gevraagd of hun wisten waaraan het kon liggen en enz.

Het enige antwoord die ik kreeg was dan moet u hem opsturen, en bent u hem minimaal 3 weken kwijt, u krijgt geen leen computer, en al uw gegevens raakt u kwijt of tegen betalling ( erg hoog) kunnen ze een back up maken

Ik wil mijn computer niet opsturen:evil:

Kan net zo goed tegen een tafel ***len.:confused:

Sterkte ermee.

je hoeft niet tegen een tafel te .....
alleen ik weet niet eens waar de videokaart zit. ik heb de kast nog steeds open en als jij me zegt waar ik precies moet kijken, misschien kan ik dan antwoord op je vraag geven

Als je de stekker van de monitor ziet zitten, die zit in die videokaart, daar zit een koelblok op, met of zonder een ventilator.

Het zou ook zomaar een "onboard" videochip kunnen zijn, dan zit die monitor stekker, bij/naast de USB poorten, en printerpoort, dus rechtsstreeks op het moederbord, in dat geval, valt er weinig aan te doen.

Als je de stekker van de monitor ziet zitten, die zit in die videokaart, daar zit een koelblok op, met of zonder een ventilator.

Het zou ook zomaar een "onboard" videochip kunnen zijn, dan zit die monitor stekker, bij/naast de USB poorten, en printerpoort, dus rechtsstreeks op het moederbord, in dat geval, valt er weinig aan te doen.

ik heb de stekker van de monitor gevolg en heb de videokaart gevonden, boven de videokaart zit een ventilator.

onder aan de videokaart zit een zilveren blokje met een ventilator

Laatst bewerkt:
nou ik heb mijn computer terug en ze hebben de moederbord vervangen.
hij is weer als nieuw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan