EnablePrefetcher - welke waarde toekennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HelmGe

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Dat de EnablePrefetcher onder WindowsXP Home belangrijk is, weten wij; ook het verwijderen van de bestanden is onbegonnen werk.
EnablePrefetcher uitschakelen lijkt mij geen goede keus.

Ik wil niet dat Windows ieder tekstbestand registreert. Zo vaak als ik soms mijn eigen bestanden wijzig, verplaats of verwijderd kan Windows het helemaal niet aan.

Voor mij vervelend als Windows telkens met rare Mededelingen of Voorstellen komt.

De EneblePrefetcher kan op 4 verschillende manieren worden ingesteld:

0 betekend uitgeschakeld.
1 alleen toepassingen.
2 alleen losse bestanden
3 voor zowel toepassingen als bestanden.​

3 is standaard en 0 wil ik niet.

Wie kan mij uitleggen wat met de opties 1 en 2 bedoeld is.

Wat moet ik nu precies allemaal doen om van optie te veranderen?

Alleen met regedit de waarde te wijzigen helpt niet
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters

Dus: Wie kan mij een beetje bijscholing geven?

Heb ik meerdere keren gelezen en ook met anderen in mijn omgeving besproken.
Daarop reageren heeft geen nut, want het artiekel is gesloten met een v-tje!

Tot heden gaf zelf Microsoft geen nadere toeligting over:
  • wat gebeurd er wel of niet bij keus 1;
  • wat gebeurd er wel of niet bij keus 2.;

Daarom mijn vragen:

Wie kan mij uitleggen wat met de opties 1 en 2 bedoeld is.

Wat moet ik nu precies allemaal doen om van optie te veranderen?

Laatst bewerkt:
Lange Pier en BANDIT123 hebben als enige gereageerd op mijn vraag.
Ze verwijzen naar Engelstalige uitleg met uitzondering van 1 Nederlands talige.
De Engels talige is voor mij een vreemde taal. In de Nederlandstalige kon ik geen antwoorden vinden op mijn vraag:

EnablePrefetcher kan worden ingesteld met 0, 1, 2 of 3

• wat gebeurd er wel of niet bij keus 1;
• wat gebeurd er wel of niet bij keus 2.;

Ik zou het aardig vinden als iemand gewoon antwoord geeft en NIET verwijst naar eerdere argumenten.

1 = Applicatie prefetching enabled, voor alles wat je in een werkende computer/windows gebruikt.

2 = Boot prefetching enabled, vesnelt alleen de boot procedure.

3 = Applicatie en Boot enabled (Optimal and Default), voor computers met weinig intern geheugen, waarom je die niet wilt gebruiken, is mij een raadsel.

3 = Applicatie en Boot enabled (Optimal and Default), voor computers met weinig intern geheugen, waarom je die niet wilt gebruiken, is mij een raadsel.
Sterker nog, dat word zelfs overal aangeraden om te doen

2 "Cached" alleen de bestanden die bij het booten benodigd zijn, daarna heb je er dus niets meer aan.

dus als je anders dan 3 wil zou ik voor 1 gaan aangezien je dan nog tijdens het gebruik van je machine er nut van hebt.

HelmGe zei:
Dat de EnablePrefetcher onder WindowsXP Home belangrijk is, weten wij; ook het verwijderen van de bestanden is onbegonnen werk.
EnablePrefetcher uitschakelen lijkt mij geen goede keus.

HelmGe zei:
Ik zou het aardig vinden als iemand gewoon antwoord geeft en NIET verwijst naar eerdere argumenten.
Dan moet je je eigen posts ook niet op die manier opstellen.
Theoretisch klopt het dat EnablePrefetcher een nuttig effect heeft maar als er in de praktijk weinig van gemerkt word door mensen die het testen en uitproberen is voor mijzelf het nut ver te zoeken. Enable prefetcher (stand 3) zorgt bij mij voor een 1 seconde kortere laadtijd van bijvoorbeeld het office pakket ten opzichte van stand 0. en 2 seconden voor Firefox..... Dan zeg ik dat "Ja het heeft een positief effect" maar een rendement? te weinig om me er nu nog zorgen over te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan