Geen sound mer vista

• Onderwerp starter Onderwerp starter 3miL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

3miL

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
Ola peepz,

Heb nu sinds kort vista, en wat blijkt: ik heb gewoon geen sound. Ik heb een asus P5VDC-X on-bourd geluidskaart, maar wat ik ook probeer, ik krijg geen geluid door mn speakers. Ik zie wel bij mn Volume-control dat ik de meter zie bewegen...

Iemand een oplossing?

BVD,
Emil

Volgens mij heeft asus nog geen goede drivers beschikbaar voor vista. Voor mijn on-board geluid op m'n asus mobo in elk geval nog niet. Ik zit er dus ook op te wachten, al heb ik wel stereo geluid (geen surround dus).

Geen idee, sorry. Ik denk dat je moet wachten tot asus goede ondersteuning voor vista biedt.

Hallo, ik heb hetzelfde probleem, ik heb een Asus A8R-MVP moederbord en ook geen geluid :evil: Trouwens ook een niet goed werkende videokaart, een X1900XT.

Heb je wel de nieuwste drivers geinstalleerd voor die kaart dan? Die hoef je niet van de asus site te halen, maar gewoon van de radeon (tegenwoordig van amd) website. Dat werkt bij mij wel prima.

Dank. Ik ga gelijk bij Asus AMD kijken voor mijn videokaart!

Dat had ik in het begin ook met mijn ATIX1600

gewoon ff downloaden, die werken iig goed

Dank voor de antwoorden! Ik probeer de ATI-drivers te installeren, maar dat lukt niet, want ik krijg deze mededeling: "setup will only run in administrator mode - Setup is aborting now" en dan kan ik niets meer doen. Hoe los ik dit op? Ik heb slechts één account aangemaakt, die van mijzelf, dan ben ik toch automatisch de administrator? :confused:

Dat kan je iig met rechtermuis op exe bestand, en dan run as administrator

:( Helaas, twee maal geprobeerd als administrator de software te installeren, maar steeds krijg ik weer de mededeling dat ik alleen als administrator mag installeren, terwijl ik daar juist de opdracht toe had gegeven. Ik snap er niets van? Ik vrees dat ik maar moet wachten tot ik de moederbord drivers heb, ik heb de indruk dat daar het probleem begint. (moederbord: Asus A8r-MVP) :mad:

p5vdc-x asus audio driver

Ik heb sinds kort een dual boot tussen XP en Vista Ultimate gemaakt.
Tot mijn verbazing draaide alles goed behalve mijn geluidskaart(onboard).
Ik heb werkelijk van alles geprobeerd en bijna elk forum gehad behalve van japan ed want daar snapte ik al helemaal niks meer van!
Maar tot mijn verbazing toen ik de driver cd van XP voor Asus erin deed gaf hij eerst de melding kan het niet lezen want wordt niet ondersteund?????,dan maar op verkennen gedrukt en daar de audio drivers van gepakt en alles werkte naar behoren en ook zonder gekraak!!!!!!!!!
Hoop dat jullie nu iets verder komen

suc6:thumb: :thumb: :thumb:

Da's een handige tip! Ga ik beslist proberen, zodra ik Vista erop ga zetten.
Heb hieronder trouwens nog de reactie van de Asus-helpdesk op mijn vraag wanneer nou eindelijk de drivers voor mijn A8R-MVP moederbord komen:

Geachte heer,

Helaas is deze datum nog onbekend. Er is een mail naar Taiwan verstuurd en kunnen mij nog niet een duidelijke antwoord erop geven.

Met vriendelijke groet,

ASUS@TSD

Hallo, ik heb hetzelfde probleem, ik heb een Asus A8R-MVP moederbord en ook geen geluid :evil: Trouwens ook een niet goed werkende videokaart, een X1900XT.

Ik heb op een ander forum begrepen dat de Vista drivers voor je audio van dit Asus bordje te vinden zijn bij Packard Bell:thumb:

En hoe krijg ik dat voor elkaar?

Hoi,

Dit voor je gevonden:

have a card audio integrated from ASUS P5VDC-X motherboard.In ASUS and SoundMAX sites i coludnt find any Vista Drivers for my devices,strange dont?I think this companys didn´t like Vista and wont support us,a shame this!Well i got these drivers: http://www.4shared.com/file/15339810...32_070124.html ,they install correctly and then this: i went to "Control Panel" -> "Sound" -> I went into ''Settings" from " Speakers: SoundMAX Integrated Digital HD Audio" device and then i set ''Surround 5.1''
I choose ''Test" options and it launched perfectly the Surround Test Mode and Speakers.Well,i proceed until conclude these settings.Everything goes without any problems.But when i executed Windows Media Player the audio only comes out from 2 speakers,it works in 2.1 mode.
unquote

Asus Drivers

Ik had ook al wat mailtjes gestuurd naar asus en idd precies hetzelfde terug gehad,maar je kon mij niet wijsmaken dat er nog geen drivers voor zijn dus vinden zou ik ze.
Ik heb die van PB ook al geprobeert maar ook dat werkte niet helaas.
In totaal heb ik geloof ik iets van 1GB aan drivers gedownload hahahah en dat terwijl de oplossing gewoon op cd stonden die bij je moederboard en chipset zaten .
Denk nu ook wel dat jullie er verder mee kunnen !

Groetjes Aad en geen heer of iets dat klinkt zo oud hahah;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan