Webformulier -> SQL -> Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

JasperJ

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2007
Wat ik graag zou willen is dat online formulieren (php) rechtstreeks naar een SQL-dbase worden gestuurd. Deze zou ik dan willen inladen/synchronizeren met mijn access-dbase lokaal.

Op dit moment komen de formulieren per email binnen en klop ik ze over in access.
Bij mijn provider kan ik een lege SQL-dbase aanmaken.

Hoe nu verder?
Alvast bedankt voor de reactie :)

Ik ga er even van uit dat je bij je provider een MySQL database aan kunt maken. In dat geval kun je met je php-formulier de data rechtstreeks wegschrijven in je database. Je kunt natuurlijk nog steedst een mailtje laten verzenden via php als je dat wilt, maar het hoeft niet.

Ik weet niet wat je met je access-database wilt, maar als deze uitsluitend dient om te raadplegen dan is mijn advies om hiervoor de MySQL-database te gebruiken. Met php kun je een formulier maken om deze gegevens te raadplegen, of om een exportbestand te maken om ze in een andere database in te lezen.

Als je provider de mysql server niet afgeschermt heeft kan je een verbinding maken met MyODBC connector die je van de site van mysql af kan halen. Wel even opletten welke versie van mysql server ze gebruiken.
De kans is groot dat de mysql server alleen lokaal te benaderen is overigens.

Anders kan je php laten mailen met een csv (comma seperated values) tekst bestand als attatchment . Access kan die inlezen

Ik ga er even van uit dat je bij je provider een MySQL database aan kunt maken. In dat geval kun je met je php-formulier de data rechtstreeks wegschrijven in je database. Je kunt natuurlijk nog steedst een mailtje laten verzenden via php als je dat wilt, maar het hoeft niet.
Ik kan inderdaad een lege database aanmaken, maar heb geen sjoege hoe je die vervolgens moet inrichten. Kan er leuk in kijken met phpMyAdmin, maar de rest snap ik (nog) niet. Zijn er geen voorbeelden van mensen die dit al eens gedaan hebben?

Ik weet niet wat je met je access-database wilt, maar als deze uitsluitend dient om te raadplegen dan is mijn advies om hiervoor de MySQL-database te gebruiken. Met php kun je een formulier maken om deze gegevens te raadplegen, of om een exportbestand te maken om ze in een andere database in te lezen.
De access-database is mijn standaard administratietool met klantgegevens e.d. Die wil ik kunnen aanvullen met de informatie uit het formulier/SQL-database. De voornaamste vraag blijft: hoe?

Als ik dit goed begrijp, wil je als iemand een formulier invult. Dat de server het dan opslaat in een bestand op de server, toch? Dus geen mail.

Als dat zo is, wil ik het ook!:rolleyes:
Ik krijg de mailserver maar niet aan, en wil nog geen domeinnaam kopen, dus.... DIT zou perfect zijn ;) :thumb: :thumb:

GooGooJansen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan