Leren programmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

BugMenOT2

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2006
Hallo,

Ik kom hier eigenlijk met een beetje "rare" vraag maar kom :-);)

Als je nu nog nooit van programmeren hebt gehoord en je wil eraan beginnen leer je best eerst HTML en dan mss wel CSS en erna javascript/php mysql enz.. maar,
als je nu echt de grote programmeertalen wilt leren voor programma's zoals c,c++ enz...

Met welke zouden jullie dan beginnen?:D

Laatst bewerkt:
ik had totaal geen ervaring met niks en ben direct na wat onderzoek, met c++ begonnen tis maar te zien wat voor jou het beste lijkt.

en mijn keuze lijkt mij nog altijd het beste, ook al word het nu wat moeilijker :D

mr om toch op je vraag te antwoorden...

python is, en blijft nog altijd makkelijk en leuk :)

Ik vind java hier wel geschikt voor. Vooral als je er een goede (gratis) ide bij gebruikt zoals netbeans. Java is object georienteerd maar gebruikt geen pointers ed. De syntax is erg gelijk aan C++ (en php)

Hoi,
Ik zou beginnen met wiskunde :p
Nee geintje (of eigelijk ja, maar geintje :p)

Ikzelf ben begonnen met GameMaker, daarmee leer je snel de basis etc, en kan je snel leuke dinge mee maken (met andere talen duurt het wat langer meestal..) Daarmee leer je niet veel waar je later veel aan hebt, maar je leert de logica van het programeren te snappen.. Wat je daarna doet maakt eigelijk niet veel uit.. als je programma's wilt schrijven kan je Java, C en C++, VB, en nog veel meer leren.. Gewoon een goed boek halen en beginnen ;)

ik zou ze toch niet allemaal proberen te leren:P dan ben je direct je hele leven bezig..

ga voor een sterke taal en combineer die met een zwakkere, bv PHP & HTML samen met Pascal

ofzoiets :)

:D :D

Leuke antwoorden allemaal ;

Zo zie je maar dat iedereen die een beetje kan programmeren toch niet altijd een bepaalde voldorde moest kiezen van talen maar,gewoon wat hij wilde :D :thumb:

Wel bedankt voor antwoorden ik weet nu wel welke de meest gebruikte en geliefde zijn:D :thumb:

:p

Dan ben ik misschien toch van plan om verder php:mysql te doen en afwisselend c++;

Is dit een goed idee?

:rolleyes:

ik zou ze toch niet allemaal proberen te leren:P dan ben je direct je hele leven bezig..
Bwa, ik ben nu 19 jaar en ben bezig met XHTML CSS PHP JavaScript Java C++ en XML met de bijbehorende onderdelen...
Tjah.. informaticastudent :rolleyes:

Dan ben ik misschien toch van plan om verder php:mysql te doen en afwisselend c++;

Is dit een goed idee?
In mijn ogen JA :thumb: Het zijn talen waarvan je vrij veel info op internet kan vinden (hoewel een goed boek soms wonderen doet) en waarvan je met je vragen hier terecht kan ;)

--Johan

Q (dit is mijn eigen programmeertaal), nog even wachten tot dat die klaar is :-)

Daar ben ik het niet mee eens.
De meeste talen werken ongeveer hetzelfde. Als je eenmaal het principe van het programmeren begrijpt, dan kun je andere talen leren door ermee te spelen en de "woordjes" te leren. Verder is het dan niet veel moeilijker :).
En zolang je het niet serieus gebruikt, is het niet moeilijk om van 20 talen de helft te weten.. maar nee ik ken idd geen enkele taal echt goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan