• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vba script afsluiten workbook

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Vrienden,

Ik heb middels een VB knop en de code "ActiveWorkbook.close" er voor gezorgd dat men het bestand kan sluiten. Echter wordt er natuurlijk de vraag gesteld of er moet worden opgeslagen. Heeft een van jullie VBA professoren een ideetje of opzet hoe ik dit kan oplossen ?

Groet,
Allard :thumb:

En wat moet er gebeuren met evt. gedane wijzigingen in het bestand?

En wat moet er gebeuren met evt. gedane wijzigingen in het bestand?

Geachte Wigi,

Dit bestand is een VBA script om een knop toe te voegen in Excel om een rekentool in de werkbalk te zetten. Wijzingen in het bestand vinden niet plaats alleen in Excel. Vandaar mijn vraag :)

Code:
Application.Quit

This is it. Helemaal fantastisch. Toch krijg ik het idee voor mezelf dat ik meer van de help in excel gebruik moet gaan maken. Want altijd maar mijn redding zoeken bij de grootheden van Helpmij is niet altijd de juiste.

Even zo goed bedankt voor je reactie :) :thumb: :thumb: :thumb:

Toch krijg ik het idee voor mezelf dat ik meer van de help in excel gebruik moet gaan maken. Want altijd maar mijn redding zoeken bij de grootheden van Helpmij is niet altijd de juiste.

100% correct. Al bij al zijn de helpfiles van Excel en VBA best wel degelijk hoor. En niet enkel voor de experts in het vak.

Anyway.

Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan