• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als criterium

• Onderwerp starter Onderwerp starter RdS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RdS

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
Ik wil een aantal teksten tellen in een bepaald gegevens bereik

Hiervoor gebruik ik de volgende formule

=AANTAL.ALS(Verkoopgegevens!$C$4:$C$37;"inbraak")

Dit gaat goed..

Nu pas ik hem ook toe op brand en toegangscontrole

Dit heb ik op precies dezelfde manier gedaan, alleen de aantallen van "brand" telt ie gewoonweg niet.

Iemand een idee waar het aan ligt?

Ik wil een aantal teksten tellen in een bepaald gegevens bereik

Hiervoor gebruik ik de volgende formule

=AANTAL.ALS(Verkoopgegevens!$C$4:$C$37;"inbraak")

Dit gaat goed..

Nu pas ik hem ook toe op brand en toegangscontrole

Dit heb ik op precies dezelfde manier gedaan, alleen de aantallen van "brand" telt ie gewoonweg niet.

Iemand een idee waar het aan ligt?

Hoi RdS
Ik heb het even geprobeerd in een eigen bestand. Hier werkt ie gewoon. Ik heb het bestand bijgevoegd zodat je kunt vergelijken of er een verschil zit in formule. de kleinste tikfout wil de zaak al doen mislukken.

Groet,
Allard

Bijlagen

Verwijs je in de formule die je gebruikt naar de tekst die er boven staat?

Dus verwijs je naar het woord Brand of typ je brand als tekst?

Het rare bij mij is ook dat de overige 3 het wel doen, alleen die op brand toegepast is niet

Verwijs je in de formule die je gebruikt naar de tekst die er boven staat?

Dus verwijs je naar het woord Brand of typ je brand als tekst?

Het rare bij mij is ook dat de overige 3 het wel doen, alleen die op brand toegepast is niet

Ik verwijs naar het woord brand als tekst. Kun je anders misschien een voorbeeld van je eigen sheet posten. Dan kan ik misschien daar iets op bedenken voor je. Voor zover het in mijn macht ligt natuurlijk :D

Voorbeeld bestandje

In tabblad lijsten maak ik de verwijzingen naar tabblad verkoopgegevens

Laatst bewerkt:
Voorbeeld bestandje

Sorry dat ik zo laat reageer. Moest effe een uurtje rijden naar huis. Ik zit het zo eens te bekijken, maar dit is wel een leuke :confused: Denk je het wiel te hebben werkt het niet. Ik ga nog even aan de knutsel.

Voorbeeld bestandje

:o Ik heb twee users zie ik nu. Ik zal er een laten verwijderen. Nu een antwoord op je vraag. Ik heb een aangepaste lijst bijgevoegd. Vraag niet hoe maar ik heb brand aangepast naar branden en wat krijg je dan? Ja hoor een antwoord met een juist aantal. Wat de reden hiervoor is weet ik niet, maar het werkt zeg ik dan maar. Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Groet,
Allard:D

Bijlagen

Ik heb het eerste bestandje nog eens nagekeken en kom tot een heel simpel besluit :

Op de sheet verkoopgegevens staat Brand met een spatie achter => "Brand "

Op de sheet lijsten zoek je naar 'Brand" zonder spatie en dit is verschillend voor excel.

Je kan het gemakkelijk testen door op de sheet lijsten en spatie toe te voegen aan Brand (cel F8), dan telt hij het netjes.

Om het helemaal proper te maken verander je best "Brand " op de sheet verkoopgegevens maar die is momenteel beveiligd.

Heb ik het bij het juiste eind ??

Eigenlijk een klassieke fout.
Spatie achter de invoer, met het blote oog niet te zien, maar de Excel fop je niet zo maar.

Heb zelf gister nog mee zitten stoeien waarom mijn .find commando niet werkte :o .

Eigenlijk een klassieke fout.
Spatie achter de invoer, met het blote oog niet te zien, maar de Excel fop je niet zo maar.

Heb zelf gister nog mee zitten stoeien waarom mijn .find commando niet werkte :o .

"De kleinste tikfout wil de zaak al doen mislukken" Sprak Allard als wijze woorden. Goed dat hij er zelf ook achter kwam :shocked: Ik ga naar bed! misschien dat het morgen beter gaat LOL.

Groet,
Allard:)

Hahaha inderdaad, komt door die spatie.

Dat je daar niet opkomt zeg... Iedereen bedankt voor de tijd en hulp :thumb:

Ik wil graag even iets verder gaan met de als functie..

Ik wil bijvoorbeeld gaan tellen, het type installaties wat 1 verkoper heeft gemaakt. Dus verkoper Piet heeft 1 brand en 1 inbraak gedaan.. Dan moet dat geteld worden.

Moet ik nu twee keer de aantal.als functie gebruiken?

Hier het voorbeeldje

Ik wil dus eigenlijk hetzelfde als bovenstaand alleen nu uitgesplitst per verkoper.

Ik heb een draaitabel al gebruikt (in het eerste tabblad) maar wil het ook graag met een formule tellen.

Bijlagen

Ik kan helaas niet een rar bestand hier openen. Zo iemand zo vriendelijk willen zijn het om te zetten naar zip?

Bedankt voor de bijlage Wigi,

Het is nog niet helemaal wat ik bedoelde. Nu wordt wel het aantal opgeteld. Maar mijn bedoeling is om de gegevens uit het tabblad verkoop naar voren te halen.

In dit geval zou verkoper Piet
Inbraak 2
Brand 0
Toegang 0
Camera 0

Verkoper Herman
Inbraak 1
Brand 0
Toegang 1
Camera 1

Dat is een beetje de opzet. Zoals het laatste voorbeeld moet er handigmatig in de kolom worden ingevuld hoeveel verkoper er zijn gemaakt terwijl deze gegevens eigenlijk uit het andere blad moeten komen.

Iemand misschien een tip in welke richting ik moet zoeken met betrekking tot de te gebruiken functie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan