Geen ip??? [Waardoor internet niet werk]

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker17

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2006
Probleem : windows zegt dat ik geen ip adres heb... eergister nog niks aan de hand, en alle andere pc's/labtops, in mijn huis doen het nog gewoon. me broer zij iets over DSN ofzoiets, maar is uiteraard te lui om te komen helpen, iemand een idee?

ik heb wel een idee.
maar wil je eerst wat meer info geven?

zoals , doe je het wireless etc..
(en DSN -zal hij wel DNS bedoelen- is het niet. niet met die info die je nu al aangeeft)

Vast internet, niet wireles, Wanadoo (orange) 20mbit, kabel tussen de muur en modem is niet meer dan 2 meter, vanaf de modem (livebox) gaat de boel omhoog met UTP kabels. bij (cmd) ipconfig intypen resulteert in 0.0.0.0. :(. ik zit nu op dezelfde kabel die gewoonlijk me pc in gaat dus daar kan het niet aan liggen (heb me labtop op die kabel aangesloten). hoop snel te horen

het gaat dus om je laptop die geen IP adres krijgt?
Je hebt hem al op een andere kabel gezet waar je andere pc wel een ip-adres opkrijgt.

laptopinstellingen staan nog steeds wel op dynamisch?

(in uiterste geval kun je jezelf een statisch ip adres geven in de range van wat de router uitgeeft. doe dan een ping localhost /ping 127.0.0.1
Ping localhost
Ga naar start, uitvoeren en typ command (win95, win98, winme) of cmd (win2000, winxp, win2003) en geeft enter. Je komt nu in de dos box. Typ nu de opdracht ping 127.0.0.1 en geef enter. Als je de melding destination host unreachable krijgt, is het tcp/ip protocol niet goed gebonden aan je netwerkadapter. Je moet dan het tcp/ip protocol verwijderen en opnieuw installeren.

nee het gaat om een PC, ik zit op een labtop op de kabel van me pc, en op me PC werkt het internet niet en geeft i geen IP.

De kabel is dus gewoon goed het ligt zoizo aan me pc

hoe verwijder / installeer ik mijn tcp/ip protocol???

dit kan meerdere oorzaken hebben:

1)
ga naar je configuratie scherm > netwerkverbindingen.
Rechtermuisknop op je lanverbinding (is deze er niet netwerkkaart nieuw instaleren)
dan naar eigenschappen.
Internet protocol(tcp/ip) selecteren en eigenschappen klikken
Hier moet alles automatisch staan.

2) In het lanverbinding scherm rechtermuisknop op de lanverbinding en vervolgens status
tabblad ondersteuning. Hier op herstellen klikken..
Krijg je geen ander ip of een foutmelding? stap 3 ;)

3)
Loshalen coax kabel > ip vernieuwen. krijg je nu een 192 ip moet je de coax kabel weer vastmaken. je zou dan een publiek ip adres moeten krijgen. Krijg je geen ander ip.. stap 4

4)
Pc opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden. (tijdens opstarten f8 ingeduwd houden.)
Dan nogmaals proberen ip te vernieuwen.

5)
Bij je hardware kijken of je netwerkkaart geen mankementen heeft.

Lukt dit allemaal niet even contact opnemen met de helpdesk van je provider. Het is namelijk mogelijk dat je provider het mac adres van je netwerkkaart heeft geblokkeerd (of dat deze nog bij een ander adres staat)
Mac adres van je netwerkkaart kan je opvragen door naar uitvoeren te gaan.. cmd intoetsen en dan ipconfig /all
hier staat een fysiek adres.

dit kan meerdere oorzaken hebben:

1)
ga naar je configuratie scherm > netwerkverbindingen.
Rechtermuisknop op je lanverbinding (is deze er niet netwerkkaart nieuw instaleren)
dan naar eigenschappen.
Internet protocol(tcp/ip) selecteren en eigenschappen klikken
Hier moet alles automatisch staan.

2) In het lanverbinding scherm rechtermuisknop op de lanverbinding en vervolgens status
tabblad ondersteuning. Hier op herstellen klikken..
Krijg je geen ander ip of een foutmelding? stap 3 ;)

3)
Loshalen coax kabel > ip vernieuwen. krijg je nu een 192 ip moet je de coax kabel weer vastmaken. je zou dan een publiek ip adres moeten krijgen. Krijg je geen ander ip.. stap 4

4)
Pc opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden. (tijdens opstarten f8 ingeduwd houden.)
Dan nogmaals proberen ip te vernieuwen.

5)
Bij je hardware kijken of je netwerkkaart geen mankementen heeft.

Lukt dit allemaal niet even contact opnemen met de helpdesk van je provider. Het is namelijk mogelijk dat je provider het mac adres van je netwerkkaart heeft geblokkeerd (of dat deze nog bij een ander adres staat)
Mac adres van je netwerkkaart kan je opvragen door naar uitvoeren te gaan.. cmd intoetsen en dan ipconfig /all
hier staat een fysiek adres.

Candyman
Hij zit niet op de router. hij heeft een probleem met zn pc/laptop. Jouw verhaal gaat dus niet op.

@florix
waarom wil je het verwijderen? krijg je die foutmelding al?
je hebt in die tussentijd geen andere software geinstalleerd?

tcp/ip verwijderen doe je door in datzelfde venster te selecteren op verwijderen. Later uiteraard weer toevoegen ;-)
heb je die andere dingen doorgekeken die ik in mijn vorige bericht aangaf?

uhm.... dit was ervanuitgaande dat hij direct op het modem zit ;)

krijg gemiddeld 2 calls per dag met deze vraag, zou dus moeten helpen
hoewel ik het wel over een chello account heb.. maar denk niet dat het de pc iets uitmaakt of hij via chello of wannadoo gaat..
waar het hier om gaat is dat de pc geen ip adres van het modem krijgt
corrigeer me svp als ik dit fout heb begrepen

Laatst bewerkt:
hmz naja me broer heb wat lopen doen en nu doet de boel het weer. blijft erg vreemd gebeuren naar mijn idee, tog bedankt!

Laatst bewerkt:
Neem aan dat je een livebox hebt.
In dat soort gevallen als de utpkabel los is geweest van pc of modem of tw el de verbinding tussen pc en modem is ff weggevallen geeft de livebox geen ip adressen meer vrij als je de kabel aansluit als de modem nog aanstaat. kabel aansluiten en de livebox opnieuw opstarten is vaak de beste remedie.
Je netwerkinstellingen moeten wel op automatisch ip verkrijgen staan.

reset interface

Het volgende kan je proberen:

Ga naar een dosbox (via start naar uitvoeren en tik in: cmd druk op ok)
je komt nu in een dosbox
tik in de dosbox: netsh en geef een enter.
daarna tik je in: interface en geef weer een enter.
Type hierna: reset all en geef een enter
type exit en geef een enter.

sluit de dosbox en start je pc opnieuw op.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan