windows en linux communiceren hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

anthony68

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2006
Hallo allemaal,
ik heb een netwerk van drie pc en een playstation, nu loopt alles via een modem en een hub Mijn netwerkadressen zijn 10.0.0.138 gateway, 10.0.0.150 linuxbak, 10.0.0.155 win2 bak en 10.0.0.160 win1 bak. Nustuurde ik van mijn win 1 bak naar win 2 bak altijd bestanden via ftp maar ik wil nu ook bestanden van mijn linuxbak naar win bakken sturen en omgekeerd maar ik weet niet hoe te beginnen???
Hebben jullie ergens een how to op het net staan?? Of willen jullie dat kort geven in makkelijke stappen ben echt een noob op linux gebied. Ik weet wel dat mijn domein mshome is. Dat heb ik dus in yast gekozen en ik heb ook gevinkt dhcp domein laten kiezen. maar wat moet ik nog meer doen om mijn win bakken te vinden op linux bak ik krijg alleen de melding "localhost not found."
Je kan via commando's copy van linux toch bestanden kopieren of in de verkenner van linux?? maar dan moet ie mijn winbak wel zien??
Is het probleem een beetje duidelijk??
ik gebruik win xp sp2
3ghz
gforce
linux suse 8.0
PIII500hz

Laatst bewerkt:
misschien kun je dat beter posten op een forum voor linux.
(als je na een paar dagen hier nog geen reactie hebt)

Op je windows compus kan je gewoon windows bestandsdeling gebruiken. Op linux werkt dit ook (en zelfs beter) met samba. SMB4K is een makkelijke windows shares browser voor linux. Je kan het beste je linux doos als wins server laten draaien. Overigens draai ik dit zelf thuis in combinatie met openvpn ter beveiliging

of maak van je router een linux gateway!

een kant en klare staat op
www.clarkconnect.org

Gebruik ik dan weer. Het samba gedeelte zoals dropl zegt werkt uitstekend. Leuke opstap naar meer linux kennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan