• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijzing, naar bastand met naam uit een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

universe

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Ik heb een bestand dat wordt opgeslagen aan de hand van de inhoud van een bepaalde cel.

dus bijv. in A3 staat : blabla, dan heet een bepaald bestand blabla.xls
en nu heb ik een andere cel die dan ook naar die cel A3 verwezen moet worden om daar de bestandsnaam uit te vissen

ik heb deze standaard verwijscode
Code:
=+'[test.xls]III Observaties'!C13

nu is het de bedoeling dat het "test" gedeelte wordt verwezen naar cel A3, dus staat in cel A3 blabla, dan moet de verwijzing er zo uit zien:

Code:
=+'[blabla.xls]III Observaties'!C13

Hoe kan ik binnen deze verwijzing een 2e verwijzing maken naar die cel A3?

alvast thx

Zo?

=indirect("'["&A3&".xls]III Observaties'!C13")

Wigi

Hang ze dan maar eens bij in 1 zipfile. Enkel dat met die verwijzing, de rest is niet nodig.

zou ik graag doen en ik snap dat t nodig is om me te helpen, maar het zijn bedrijfsbestanden. Deze mogen hier eigenlijk niet buiten het bedrijf komen:(

neem aan dat het hierdoor lastig wordt om mij verder te helpen..

@ beiden,

De link van Wigi is bijna goed. Het zou moeten zijn:
=INDIRECT("["&A3&".xls]III Observaties'!C13")
Zit een quotje voor het eerste rechte haakje.

Richard

maakt het nog uit dat er in cel a3 een nummer kan staan, bijv. 2007-1?

zou ik graag doen en ik snap dat t nodig is om me te helpen, maar het zijn bedrijfsbestanden. Deze mogen hier eigenlijk niet buiten het bedrijf komen:(

neem aan dat het hierdoor lastig wordt om mij verder te helpen..

Je kan toch een kopie maken van je bestand, en vervolgens alles deleten behalve die 2 cellen? Zo ver reikt de industriële spionage niet hoor ;)

Ook de VBA-code en eigenschappen van het bestand verwijderen, dan kan er echt niets misgaan.

@ beiden,

De link van Wigi is bijna goed. Het zou moeten zijn:
=INDIRECT("["&A3&".xls]III Observaties'!C13")
Zit een quotje voor het eerste rechte haakje.

Richard

Ik denk het niet, want wat doe je dan met jouw enkele quote naar het einde van de formule toe? Die staat er dan ook maar zo alleen...

heb het zo leeg mogelijk gemaakt,

in de sheet zullen flink wat ref fouten staan, maar dat komt puur omdat ik al het overige heb weggehaald. Heb laten staan wat nodig is om het verhaal te laten werken.

vanuit statuslijst wordt gekoppelt naar 2007-1

Bijlagen

@ Wigi. You're right. Dochter heeft waterpokken en als gevolg daarvan heeft pa slaaptekort :-)
@ universe. De link werkt, maar geeft als resultaat de foutmelding in cel C13:p :p
Tik maar eens lalalala in C13.

Groeten
Richard

Natuurlijk, dat staat ook zo in het andere bestand.

Doe wat Richard aanraadde

werkt nu wel, probleem was dat ik de functie er nog in had staan met maar 1 quote aan het eind en geen aan het begin:o

veel dank allebei :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan