spyware

Status
Niet open voor verdere reacties.

APOCALYPSE

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2003
hoi ik heb een spyware die ik niet kan verwijderen hoe krijg ik het weg?ik heb met avg gescand en die geeft het aan het zit in mijn system volume infomation?

Als je Systeemherstel uitschakelt, dan opnieuw opstart, en het weer inschakelt ben je het waarschijnlijk wel kwijt.

Rechtsklik op “Deze Computer” dan naar eigenschappen en Systeemherstel, daar kun je het uit- en inschakelen.

Rechtsklik op “Deze Computer” dan naar eigenschappen en Systeemherstel, daar kun je het uit- en inschakelen.

gelukt ik ben het kwijt:thumb: bedankt

nu heb ik nog een vraag als dat mag ik heb nog 2 kleine bestandjes die ik niet kan verwijderen ze heten ca49ifgh en cag5otsv wat ik ook doe ze gaan niet weg?

waar staan ze?
enig idee wat ze doen?

hijack log wel aangemaakt en geplaatst? systeemherstel is leuk, maar hetzou best kunnen dat je ook al spyware erop had staan voordat het herstelpunt was gemaakt.

gelukt ik ben het kwijt:thumb: bedankt

nu heb ik nog een vraag als dat mag ik heb nog 2 kleine bestandjes die ik niet kan verwijderen ze heten ca49ifgh en cag5otsv wat ik ook doe ze gaan niet weg?

Ja, graag het volledige pad naar de bestanden, en de extentie, (exe,dll)

Laatst bewerkt:
/offtopic
@mario
Is het niet zo dat hier geen hijacklogs worden nagekeken? Dacht zelfs dat dat ergens stond in een of andere regel. (zie het trouwens ook staan in de handtekening van helpmij.nl zn supermoderator crash. )

Ik kan me dus Bertus zn reactie wel voorstellen. al had ik dan doorgelinkt naar http://www.nucia.nl/forum/
En het iets vriendelijk/hulpvaardiger gezegd;)

Laatst bewerkt:
waar staan ze?
enig idee wat ze doen?

hijack log wel aangemaakt en geplaatst? systeemherstel is leuk, maar hetzou best kunnen dat je ook al spyware erop had staan voordat het herstelpunt was gemaakt.

ze staan in een map op me bureaublad

kun je in de map zelf het bestand selecteren.
rechtermuisklik erop.
eigenschappen ?

met als gevolg dat je iets ziet als c:\......

screendump ervan mag ook.

kun je in de map zelf het bestand selecteren.
rechtermuisklik erop.
eigenschappen ?

met als gevolg dat je iets ziet als c:\......

screendump ervan mag ook.

ik bewaar in die map nzbtjes de 2 bestanden zijn 0 bytes groot waar krijg ze onmogelijk weg?

Hier worden ook geen HijackThis-logjes meer nagekeken, maar er is heel, heel veel spyware en malware die ook prima zonder HijackThis verwijderd kan worden.

Probeer dit eens om die bestandjes weg te krijgen:

1) Download hier GiPo@FileUtilities ( download start gelijk )
2) Installeer daarna het programmaatje.
3) Klik met rechts op het bestand dat je wilt verwijderen en kies voor GiPo@FileUtilities, en dan voor Delete on next boot.
4) De pc start nu opnieuw op, en kijk na het opnieuw opstarten of het bestand weg is.

Succes!:thumb:

start in veilige modus op.
verwijder ze dan.

misschien handig om als het dan nog steeds niet lukt toch een andere topic voor aan te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan