"Deze Computer" bij een gebruiker weghalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijdelijk123

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2006
Hallo iedereen,

Ik heb een Windows Sever 2003 en ik heb voor iemand een account aangemaakt zodat hij op extern bureaublad kan komen, dat lukt allemaal, ingedeeld in de groep Externbureaublad gebruikers.. deze kunnen geen bestanden verwijderen in deze computer etc maar wel inzien.

Ik wil nu voor z'n account blokkeren dat hij "deze computer" kan zien.

Hoe doe ik dat?
Graag niet al te moelijke uileg ben nog niet zo ervaren met Windows server.

Groetjes,
Erik :D

start
uitvoeren
type daar
gpmc.msc
enter en kijk dan wat je allemaal kunt doen.

dat type je toch wel op de server in en als je ingelogd bent als administrator.
dit is namelijk het group policy management

Is de commandoregel niet:
gpedit.msc

Succes,

Tijs.

ook met die regel kom ik in de group policy editor

gpedit.msc werkte wel ;)

Oke ik heb even rondgekeken in dat venster maar kom er niet echt uit,
waar moet ik heen?

- Edit -
Ben nu in Computerconfiguratie, Windows-Instellingen, Beveiligingsinstellingen, Lokaal bevelid, Toewijzing van gebruikersrecht.

Het lijkt er op dat ik daar moet zijn?

Groetjes,
Erik :D

Laatst bewerkt:
In dat account kan je ook via regedit naar

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

daar vind je de startmenu policies terug en dan moet je

Start_ShowMyComputer

hebben, deze heeft de Data 1 = show de Data 0 = don't show.

Maar dat kan natuurlijk ook via de start menu eigenschappen en hoef je niet echt in het register te pielen..

Als je die instelling in gpedit doet als groepsbeleid geldt die instelling voor iedereen en zijn ze allemaal die link kwijt in het startmenu..

Wel kan je in gpedit bij de gebruikersconfiguratie - beheerders sjablonen - windows onderdelen - taakbal en Menu start, aanpassingen aan menu start verbieden..
Anders kan de gebruiker alles weer terug zetten zoals die dat zelf wil..

:thumb:

Oh, ja.. Als je de desktop met rechts klikt kan je bij bureaublad aanpassen het deze computer icoon op je bureaublad zetten, dus daar zal je ook wat aan moeten doen.. En dan is daar nog de rechtsklik op de start button en verkennen kiezen dan vind je " Deze computer ook weer terug in het boompje"
Kan je ook verwijderen die rechtsklik opties maar dan is er nog steeds de rechtsklik optie op de Alle programma's link in je startmenu die ook een verkennen heeft, moet je die ook alweer verwijderen.. Of dat allemaal het werken met de computer vergemakkelijkt weet ik niet..
En daarbij als je een adresbalk in explorer gebruikt en je schrijft daar "My Computer" of het nl equivalent en je klikt de ga naar button dit kan ook in internet explorer, zucht het houd niet op he??? :rolleyes: Nee het houd echt niet op, als je de werkbalk in explorer met rechtsklikt dan kan je daar knoppen toevoegen verwijderen, daar staat een knop Mappen (folders) bij als je die klikt komt ook weer de verkennen waar ' Deze computer instaat"..

Kortom lijkt het me zinloos om die kast(en) zo dicht te timmeren, kan je de computer net zo goed uitlaten staan...

Laatst bewerkt:
Had ik niet aan gedacht.. :p

Toch bedankt voor alle hulp enzovoort :thumb:

Dan ga ik maar eens een andere oplossing bedenken hoe iemand een backup op me server wil zetten :)

Groetjes,
Erik

Voordat ik reagreer:
Excusses, ik wist niet dat mensen op dit topic nog hadden gereageerd.

Nu mijn reactie,

Ja het ging voornamelijk om back ups op te zetten, ik maak de persoon lid van Backup Operators group maar wat kan hij dan wel doen en wel niet?

Groetjes,

Erik! :)

Die persoon heeft dan leesrechten om een backup te kunnen maken, maar ik dacht dan niet fysiek de rechten om ook die mappen in te kunnen

Heb de persoon lid gemaakt van die groep (Back-upoperators) en bij de andere groep verwijderd. Nu kan deze niet meer inloggen op extern bureaublad. Deze rechter kan ik volgens een melding handmatig toekennen.

Hoe?

Groetjes,
Erik :)

In de eigenschappen van de gebruiker.
selecteer 'allow log on to terminal server'
(even heel vlug)

Wie beheert bij jou die omgeving?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan