Ik ben momenteel opzoek naar een nieuwe TFT monitor. Na al verschillende verkopers gesproken te hebben, zit ik nog steeds met een onduidelijkheid. De belangrijkste eigenschappen waar je op moet letten bij een TFT monitor zijn de helderheid en de contrast verhouding. Maar niemand kan mij tot dusver uitleggen wat de eenheden die bij deze specificaties gebruikt worden precies betekenen.
Bij de helderheid wordt er altijd een getal weergegeven met daarachter de eenheid cd/m2. De contrast verhouding wordt als volgt weergegeven: 700:1. Wat houdt dit in, en welke veranderingen zijn er merkbaar als de helderheid en contrast verhouding verhoogd of verlaagd zijn, in vergelijking met andere monitoren?
Bij de helderheid wordt er altijd een getal weergegeven met daarachter de eenheid cd/m2. De contrast verhouding wordt als volgt weergegeven: 700:1. Wat houdt dit in, en welke veranderingen zijn er merkbaar als de helderheid en contrast verhouding verhoogd of verlaagd zijn, in vergelijking met andere monitoren?