Domein

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hulpie!

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
Heej,

Ik had een vraagje bij ons op school werken ze met een domein enz
wij hebben een pc met windows server 2003 enterprise.
Dus ik vroeg me af of ik dat ook bij ons thuis kon instellen?

Alvast Bedankt:thumb:

Heej,

Ik had een vraagje bij ons op school werken ze met een domein enz
wij hebben een pc met windows server 2003 enterprise.
Dus ik vroeg me af of ik dat ook bij ons thuis kon instellen?

Alvast Bedankt:thumb:

dat kan, als je een pc hebt die je als server wilt gaan gebruiken.

Ja die heb ik staan en daar staat windows sever 2003 maar hoe werkt het dan?:rolleyes:

Heb je thuis meerdere pc's? Wil je ook een domein opzetten? Wat wil je precies doen?

Als je nu niet weet wat je met 2003 server kan doen is het lastig om dat via een forum te doen. Beter is om middels boeken je verder te verdiepen

Heb je thuis meerdere pc's? Wil je ook een domein opzetten? Wat wil je precies doen?

Als je nu niet weet wat je met 2003 server kan doen is het lastig om dat via een forum te doen. Beter is om middels boeken je verder te verdiepen

Is het ook mogenlijk om een domein op je XP te zetten zoja hoe krijg ik die domein dan
en het is dan toch niet Localhost :P Of m,n http://ip/

Een xp machine kan nooit een domeincontroller worden daar heb je echt een server versie van windows voor nodig

Ik wil alle programma's die we thuis gebruiken op een pc gebruiken en dat we daar dan allemaal tegelijk op kunnen werken dat kan daar tog mee maar niemand kan het dus uitleggen?

Laatst bewerkt:
Ik wil alle programma's die we thuis gebruiken op een pc gebruiken en dat we daar dan allemaal tegelijk op kunnen werken dat kan daar tog mee maar niemand kan het dus uitleggen?

Wat wil je nou?
In de eerste post ging het nog erom hoe je W2003 moet installeren.

Installeer Windows 2003.
Dan krijg je direct al de vraag (als je de wizard neemt) of het een AD moet worden en DNS ook op de server moet etc..

Wees wel gewaarschuwd :-) Als je W2003 helemaal wilt installeren ontkom je ernietaan om ook de info van verschillende sites door te lezen. Het is niet zomaar een besturingssysteem, en dat als je een paar vragen stelt het werkt.

een server die geen DC is. Bijv fileserver, printserver maar alles behalve een DC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan