Microsoft.Windows.SecurityCenter.Firewallbypass

Status
Niet open voor verdere reacties.

xaviervm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Beste,
ik heb vorige week een zware virus en malware aanval te verduren gekregen. Ik heb met Hitman Pro en Hijack this en allerlei andere het meeste er al af gekregen. Er is echter iets wat blijft bestaan en ,vermoed ik, de oorzaak is van dit alles. Elke keer ik opnieuw opstart krijg ik het malware item "Microsoft.Windows.SecurityCenter.Firewallbypass" op mijn pc. Dit is gewoon een registersleutel die toegevoegd wordt en die explorer.exe door de Win Firewall laat. Dit kan je dan ook zien bij de instellingen van Win Firewall waar explorer.exe dan als uitzondering staat. Met Spybot Search & Destroy krijg je hem altijd wel weg, of gewoon de registersleutel gewoon verwijderen natuurlijk. Hij komt echter elke keer terug!! Wat doet dit en hoe kan ik uitzoeken wat dit doet. Ik heb Mcafee virusscanner maar dieje doet echt niets en ook heb ik Prevx wat mij al zeer goed heeft geholpen maar dit niet kan verhelpen.
Alvast bedankt.
Xaviervm

Beste,
ik heb vorige week een zware virus en malware aanval te verduren gekregen. Ik heb met Hitman Pro en Hijack this en allerlei andere het meeste er al af gekregen. Er is echter iets wat blijft bestaan en ,vermoed ik, de oorzaak is van dit alles. Elke keer ik opnieuw opstart krijg ik het malware item "Microsoft.Windows.SecurityCenter.Firewallbypass" op mijn pc. Dit is gewoon een registersleutel die toegevoegd wordt en die explorer.exe door de Win Firewall laat. Dit kan je dan ook zien bij de instellingen van Win Firewall waar explorer.exe dan als uitzondering staat. Met Spybot Search & Destroy krijg je hem altijd wel weg, of gewoon de registersleutel gewoon verwijderen natuurlijk. Hij komt echter elke keer terug!! Wat doet dit en hoe kan ik uitzoeken wat dit doet. Ik heb Mcafee virusscanner maar dieje doet echt niets en ook heb ik Prevx wat mij al zeer goed heeft geholpen maar dit niet kan verhelpen.
Alvast bedankt.
Xaviervm

hallo

heb je al een oplossing gevonden heb hetzelfde probleem.
stuur anders ff eem e-mail lauraenmarcel@wanadoo.nl.

Laatst bewerkt:
Opgelost

Hallo, ik heb dit opgelost gekregen door een heleboel dingen te doen. Zeker Prevx1 downloaden en installeren! Ik heb toen nog last gehad van msnetax.dll, ook van totour.exe die elke keer weer in mijn system32 opdoken. Dit heb ik dan vervangen door een eigen bestandje (txt of zo) dat je dan read only maakt en daar in de plaats zet. Dit helpte even maar toen verschenen er nog andere bestandjes die wel onmiddelijk door men Mcaffee werden aangepakt (elke keer gewoon op de C schijf) Google brengt de raad!! Ik weet niet meer juist wat ik doen gedaan heb maar ik moest een driver-file veranderen en sinds ik dit gedaan heb nooit meer last gehad. Het is ondertussen ook al ff geleden dus ik weet het niet meer juist. Gewoon niet opgeven en blijven googlen, je bent echt niet de enige met dit probleem en der zal een oplossing voor bestaan.
xaviervm

Vergeet niet om in dit geval voor het scannen en verwijderen systeemherstel uit te zetten, dat kan er de oorzaak van zijn dat zgn. verwijderde infecties weer terugkomen!

(En daarna weer aanzetten uiteraard!)

Idd

Inderdaad juist dat was ik vergeten erbij te vertellen. Windows systeemherstel brengt bij zon problemen meer problemen mee dan ze verhelpt. Gewoon even afzetten en zien dat die bestanden weg zijn!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan