Gegevens in 2 tabelen plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

channis

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Ik zit met het volgend probleem.

Ik heb een formulier met daarin debiteur adres, plaats, enz enz.en op dezelfde formulier bestelde artikelen dus artikelnr, artikelomschrijving, aantal, prijs enz enz.

Nu wil ik via een knop op de formulier de gegevens opslaan echter moet die naar twee tabelen want ik heb een tabel order waarin ordernummer,debiteur, adres,plaats enz enz in moet staan. en een tabel orderregel daarin moet dus ook het ordernummer, artikelnr, artikelomschrijving, aantal, prijs enz in komen staan.

Iemand een idee hoe ik dit met SQL op kan lossen.

Hoor graag van jullie.

Gr. Channis.

Gebruik unbound forms. En save de records m.b.v. insert of update queries.

Ikzelf gebruik nooit bound forms.

Hallo channis,

er is geen enkele reden waarom je hiervoor unbounds forms zou moeten gebruiken.
Kijk eens naar de Noordenwind voorbeelddatabase en hoe je daar orders en orderregels kunt opzetten/invoeren.

Groet,

Tardis

Hoi bedankt voor je reactie maar ik denk dat noordenwind iets te simpel is vooral omdat alles gelinkt is met elkaar. Wat ik graag wil is vanuit een formulier met daarin een sub-formulier de gegevens kan wegschrijven in tabel order en tabel orderregels via een knop op de hoofdformulier.

Gr. Channis

Hallo channis,

er is geen enkele reden waarom je hiervoor unbounds forms zou moeten gebruiken.
Kijk eens naar de Noordenwind voorbeelddatabase en hoe je daar orders en orderregels kunt opzetten/invoeren.

Groet,

Tardis

Hoi bedankt voor je reactie maar ik denk dat noordenwind iets te simpel is vooral omdat alles gelinkt is met elkaar. Wat ik graag wil is vanuit een formulier met daarin een sub-formulier de gegevens kan wegschrijven in tabel order en tabel orderregels via een knop op de hoofdformulier.

Je wilt dus met ongebonden formulieren werken.
Heb je daar een specifieke reden voor waarom je dat zou willen doen?

Groet,

Tardis

Tja goeie vraag weet ik eigenlijk niet wat ik wel heb is dat mijn sub-formulier sfrmOrderregel gebonden is met mijn tabel Orderregels.

Maar ja ik ben een leek en ook nog blond dus niet zo goeie combinatie, maar kan zeggen van me zelf dat ik redelijk weg kan met acces maar zodra je moet proggen houd het voor mij snel op.

Gr. Channis

Je wilt dus met ongebonden formulieren werken.
Heb je daar een specifieke reden voor waarom je dat zou willen doen?

Groet,

Tardis

Noordenwind

Hi Tardis,

Het spijt me Channis dat ik deze vraag in jouw post stel, maar ik lees verschillende keren 'het voorbeeld Noordenwind'. Ik heb weinig kaas gegeten van Access denk ik, maar is het mogelijk dat ik dat voorbeeld kan bekijken? Waar kan ik dat vinden? Ik werk in Access 97 en zou sowieso graag voorbeelden bekijken, vooral van VBA, omdat ik hier vooral meer over wil weten. Alvast bedankt!

Groet,
Maik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan