sata ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerbenn

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Hallo,

Ik ben onbekend op het gebied van sata.
Ik heb een nieuwe hdd aangeschaft en dit is een s-ata schijf. 250 GB.
Type nummer: sp2504C
Merk : Samsung.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=samsung+SP2504C&meta=

Maar hij herkent hem niet ofso... ik snap er niks van. Kan iemand uitleggen
hoe de bios instellingen moeten staan?

nadat het eerste scherm is geweest krijg ik een nieuw scherm te zien... het gaat te vlug om alles te lezen wat daar staat maar je kunt op tab drukken. Zodra ik dat doe krijg ik de melding:

The number of disks is not
adequate to create a RAID

Mijn moederbord is een:
MSI ms-7142

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=ms-7142&meta=

Met vriendelijke groet,
gerben=flash

Als je de Break of Pause toets in druk blijft het beeld stil zijn. Moet je natuurlijk wel snel genoeg zijn...

Even een flop brouwselen met de SATA/RAID drivers, en met F6 die laden, als je windows erop wilt installeren, je vind ze op de cd van het moederbord.

Bij een Via chipset werkt dat niet, dat geldt alleen voor de ICH van Intel.

Hallo,

Hartelijk bedankt voor jullie reacties. Ik ga het proberen!
Jullie horen nog van me:thumb:

Met vriendelijke groet,
gerben=flash

Even een flop brouwselen met de SATA/RAID drivers, en met F6 die laden, als je windows erop wilt installeren, je vind ze op de cd van het moederbord.

Wanneer moet ik die met F6 laden? En ik weet niet goed
of mijn moederbord sata II ondersteund... Dr zit een jumpertje op
om hem (langzamer) te laten draaien maar zodra ik die erop zet komt
hij niet verder als het eerste scherm.

Met vriendelijke groet,
gerben=flash

Als je met de xp cd opstart, om xp erop te zetten, wordt het onderin een balk dat gevraagd, toets F6 in voor drivers bladiebla.

Overigens kun je rustig dat jumpertje verzetten, het is een omzetting voor de interface, van 3gb/s naar 1,5gb/s, en daar merk je in de praktijk niets van.

Die schijven mochten willen dat ze zo snel waren, en wij ook.

Bedankt voor je snelle reactie... MAar moet ik dat jumpertje er nou gewoon af laten?

En het is duidelijk waar ik die diskette moet laden... alleen:confused: ik kan de drivers
op de cd niet vinden:( Ik ben nu even aan het zoeken naar de drivers op het www. Maakt het uit dat ik een cd van windows heb met serverspack 1 ?

Met vriendelijke groet,
gerben=flash

Trouwens... k zie net dat hij bij apperaten beheer hem wel ziet als schijfstation. maar dan weer niet als opslag forlume

Als je hem alleen erbij wilt zetten, moet je hem eerst natuurlijk indelen en formateren, door dikmgmt.msc in uitvoeren in te geven en te eteren.
Dus eerst primaire NTFS partities maken.

Bij een install doe je dat via de XP cd.

Als je hem alleen erbij wilt zetten, moet je hem eerst natuurlijk indelen en formateren, door dikmgmt.msc in uitvoeren in te geven en te eteren.
Dus eerst primaire NTFS partities maken.

Bij een install doe je dat via de XP cd.

Ik snap niet echt wat je bedoel... ik ga in windows naar uitvoeren en dan typ ik

dikmgmt.msc

in. Wat doe ik dan fout want hij zegt dat hij het bestand niet vindt.

Met vriendelijke groet,
gerben=flash

okey ik heb hem onder tussen beter...

Maar deze computer herkent hem als cd-rom speler :confused: ?

Hoe kan dat?

En nog veel vervelender... de schijf is 250 GB alleen hij zegt dat het 127 GB is. Ik weet wel dat het altijd ietsje minder is maar dat zal tog niet de helft zijn?

Met vriendelijke groet,
gerben=flash

ow via dat wat jij zegt... zie ik dat er 104 GB niet toegewezen staat...

Hoe wijs je dat wel ergen aan toe? kun je niet zeggen dat alles 1 pagitie moet worden?
Dus dat hij gewoon 250 GB als 1 patitie ziet?

Oudere moederborden herkennen schijven maar tot 132 Gb (da's ongeveer die 127 die je zegt). Ofwel kan een bios-update je eventueel redden, ofwel moet je een tooltje downloaden van Samsung die de schijf volledig laat herkennen. Je zult zelf ff moeten zoeken, ik geraak niet op de site van Samsung.

Jan

Dus ik moet even mijn bios flashen en als dat niet werkt even op de sansung site kijken?
Of begrijp ik dat verkeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan