XP installeerd niet, HELLUP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap de helft niet van wat jullie zeggen :D

Ik heb alleen een HD schijf, en een 8MB ruimte....niet gepart...weetikhet

Ik hoef niks te bewaren, ik wil gewoon alleen dat ik mijn XP kan gebruiken.
Ik heb ook helemaal geen herstel optie ofzo, waar ik die commando's kan geven.
Ik zit nu even bij een vriend, die Vista heeft, en ik zie dat hij wel deze optie heeft in het begin van DOS. Maar mensen, ik vind het erg ingewikkeld hoor. :(

Bedankt voor jullie hulp, en ik ga ff die diskette gedoe doen.

Groeten
 
Ga weer naar dat zelfde scherm en kijk of er onderin de mogelijkheid " Backup BS " staat.

Zoja,selecteer die dan en enter,volg verder de aanwijzingen en sluit af met Quit.

Start daarna de PC opnieuw op en kijk wat het resultaat is.
 
Heb ik gedaan, deze keer waren ze IDENTICAL en alles was ''OK''

Ik de computer herstart...

Nog steeds hetzelfde probleem...

mvg

Niels
 
Getver,wat een eigenwijs ding :evil: Je kunt nog even proberen in de herstelconsole met de XP cd, FIXMBR in te geven.

Of anders haal je hier een freeware Partitie Manager op.Gooi alle partities weg wat er maar mogelijk is en maak die weer opnieuw aan.

Misschien moet je ook nog de C: partitie actief zetten,niet vergeten.

Haal hier GParted op,het is een mooie (freeware)vervanger voor Partition Magic.

http://gparted.sourceforge.net/

Kies voor de LiveCD.

B.t.w. hoe groot is die schijf eigenlijk?Als hij groot genoeg is,deel hem dan op in meerdere partities.
 
Als je overnieuw beginnen niet zo erg vind, download deze flopmaker, dubbelklik deze met een flop in de drive en maak een 98 opstartflop.

Start ermee op met ondersteuning voor grote schijven, start Fdisk, verwijder alle NIET dos partities, en maak een nieuwe in FAT32.

Start weer op met de XP cd, en verwijder die partitie, maak ze weer nieuw en formateer ze.
 
Ik heb nog nooit van een herstel console gehoord met de CD erin...gezien ook niet.

Misschien moet je ook nog de C: partitie actief zetten,niet vergeten
Dit heb ik kunnen doen met de DOS98 floppy

Start weer op met de XP cd, en verwijder die partitie, maak ze weer nieuw en formateer ze.
Ook netjes gedaan, hij is nu aan het formatteren.
Ik heb alle gedaan wat ''Lange Pier'' zei...

Resultaten volgen nog...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Sata-2 hardeschijf, en heb inderdaad een floppy liggen met dat soort gedoe erop, maar dat heb ik nog NOOIT hoeven te gebruiken.(...)Western Digital 150GB 10.000rpm sata-2
Windows XP Setup had de Sata/Raid driver niet aan boord, om de Harde Schijf door XP te laten herkennen MOEST de F6 methode gevolgd worden. Vermoedelijk heeft de Vista Setup wél de benodigde Sata/Raid drivers aan boord.
 
Xp heeft deze nooit eerder nodig gehad bij installatie...

maar ik ga het proberen! F6 dus...


EDIT: Hij zegt dat ze allemaal ouder zijn dan de standaard van windows xp....
Hij zegt: druk op ''s'' om ze van floppy te installeren..Zeker iets fout gedaan, misschien dat XP erop staat, terwijl ik dit deed


Met een ander toetsenbord ook niet....


Wat is er toch aan de hand met mijn computer? Wat is toch het probleem?
Ik snap er niks van....

update:

Ik heb het op film gezet, en op pauze lees ik dit:

Stopfout: 0x0000007B (0xBACC3524 0XC0000034 0X00000000 0X00000000)

Wat moet ik van het onderstaande doen?

Stopbericht 0x0000007B Beschrijvende tekst: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE
Gebruikelijke oorzaak: Er treedt een probleem op tijdens de initialisatie van het I/O-systeem (gewoonlijk met het opstartapparaat of het bestandssysteem).

Oplossing:

1.
Voer een viruscontrole op de computer uit. Dit stopbericht wordt vaak weergegeven wanneer de opstartsector een virus bevat.

2.
Repareer of herstel de vaste schijf. Zie Herstellen - overzicht en Herstelconsole - overzicht voor manieren waarop u de vaste schijf kunt repareren of herstellen.

3.
Verwijder recentelijk toegevoegde vaste schijven of controllers.

4.
Als u met een SCSI-adapter werkt, zorgt u ervoor dat u het nieuwste stuurprogramma van de adapterleverancier hebt, schakelt u sync-onderhandeling uit, controleert u de afsluiting en controleert u de SCSI-id's van de apparaten.

5.
Als u gebruikmaakt van IDE-apparaten (Integrated Device Electronics), stelt u de IDE-poort op de kaart in als het primaire kanaal. Controleer de master/slave-instellingen voor de IDE-apparaten. Verwijder alle IDE-apparaten behalve de vaste schijf. Raadpleeg de documentatie van de hardwarefabrikant voor meer informatie.

6.
Voer chkdsk uit om te controleren of de vaste schijf beschadigd is. Als u chkdsk niet kunt uitvoeren, kan het zijn dat u de vaste schijf moet installeren in een andere computer waarop een product uit de Windows Server 2003-familie actief is. Vervolgens voert u de opdracht chkdsk uit. Zie chkdsk voor meer informatie. (De opdracht chkdsk kan met een beperkte set opties in Herstelconsole worden weergegeven.)

7.
Als u de computer niet op de normale wijze kunt opstarten, kunt u proberen de computer op te starten met de optie Laatste bekende juiste configuratie. Zie De computer opstarten met de laatste bekende juiste configuratie voor meer informatie over het laden van de laatste bekende juiste configuratie.

Belangrijk

• Wanneer u de optie Laatste bekende juiste configuratie gebruikt, gaan alle systeeminstellingen verloren die u hebt gewijzigd voordat u de computer niet meer naar behoren kon opstarten.



Opmerking

• Recente informatie over dit stopbericht vindt u op de website van Microsoft. Ga hiervoor naar Welkom bij Microsoft Help en ondersteuning op de website van Microsoft, klik op een zoekoptie en volg de instructies op de pagina. Geef als trefwoord stop 0x0000007B op.

Zie Actuele technische informatie voor meer informatie over artikelen, wizards voor probleemoplossing en items die u kunt downloaden.
 
Laatst bewerkt:
Vindt je bij DFI niet wat we zoeken, download dan het driverpakket van nVIDIA voor de nForce 590 SLI. Daar zitten wel de Raid-drivers bij. Na de download in de bestanden kijken om te zien wat er in zit, ook Readme.txt lezen. Niet klakkeloos installeren.
 
Laatst bewerkt:
Typenummer?

Hoe moet ik dat nou weten welk typenummer ik heb?

Het is gewoon een ''LANPARTY UT nF4 SLI-D''

Kun jij dan voor mij kijken welke ik nodig heb?

Ik heb namelijk wel gewoon een floppy met de RAID drivers erop, maar bij F6 installatie zegt hij dus dat er nieuwe aanwezig zijn op XP CD, en wanneer ik op ''s'' wil drukken door gewoon te installeren, doet hij niks.

Dus kun je even kijken voor mij wat te doen?

Bedankt
 
Ik begrijp het wel, maar bij DFI vroegen ze er om. Forget it, download dat nForce 590 SLI van de nVIDIA-site maar.
 
Tja, bij mijn weten heeft die nForce chipset geen SATA driver nodig, zoiets als bij een Intel ICH, alleen als je een RAID wil maken, of de Silicon Image SATA chip wilt gebruiken, die er ook op zit.
 
De F6 was volgens de setup niet nieuwer dan de XP drivers, dus toen twijfelde ik ook...:confused: Mijn idee is nu: eerst die truuk met de 98 opstartflop. Lukt dat, klaar. Niet, dan in de BIOS kijken of daar iets zorgt voor het niet herkennen van de HD.
 
Laatst bewerkt:
op de downloadpagina van NVIDIA staat het kopje: Raid Floppy Disk Install, een link naar een PDF-file
Ja ok, maar als ik tijdens te installatie op ''s'' druk, gebeurt er niets!
Hoe kan ik dit dan doen, als de installatie niet eens wilt voortzetten?

Origineel gepost door Lange Pier
Als je overnieuw beginnen niet zo erg vind, download deze flopmaker, dubbelklik deze met een flop in de drive en maak een 98 opstartflop.

Start ermee op met ondersteuning voor grote schijven, start Fdisk, verwijder alle NIET dos partities, en maak een nieuwe in FAT32.

Start weer op met de XP cd, en verwijder die partitie, maak ze weer nieuw en formateer ze.

Als je de download binnen hebt, ga dan eerst dit advies van LP uitvoeren, of heb je dat algedaan? (Ik zei doe daarna....)

Al gedaan! Erna... Geen rusultaat!

Tja, bij mijn weten heeft die nForce chipset geen SATA driver nodig
Dat kan best kloppen, want bij vorige Windows XP installatie's is dit probleem nooit eerder voorgekomen. Ik heb zelfs eerder Vista gehad, maar na compalibiteit's problemen heb ik het er af gegooid dmv formatteren, en XP er weer op gezet. Dit is allemaal probleemloos gelukt. Alleen nu opeens niet! Vandaar dat ik dit topic gestart ben!!

De F6 was volgens de setup niet nieuwer dan de XP drivers
Inderdaad....dan heb ik er weinig aan.

Lukt dat niet, dan in de BIOS kijken of daar iets zorgt voor het niet herkennen van de HD.
:confused: Nou..ik zal wel even kijken dan.

Maar let op. Zoals ik al eerder hierboven zei:
Ik heb zelfs eerder Vista gehad, maar na compalibiteit's problemen heb ik het er af gegooid dmv formatteren, en XP er weer op gezet. Dit is allemaal probleemloos gelukt. Alleen nu opeens niet! Vandaar dat ik dit topic gestart ben!!

En nu?


mvg

Niels
 
Laatst bewerkt:
Lijk mij sterk dat het met FDISK niet lukt, nu diverse malen zo gedaan, om die mbr van Vista eraf te jassen, en ook gelukt.

Hoe heb je dat precies gedaan?

Heb je wel de goede schijf gepakt, indien meerdere?

Of kun je de schijf in een andere comp erbij hangen, en kijken met de tool van de schijffabrikant wat er aan de hand is met dat ding, vooral dan de MBR.
 
Hoe heb je dat precies gedaan?
Zoals jullie mij verteld hebben, stap voor stap.

Heb je wel de goede schijf gepakt, indien meerdere?
Ik heb maar 1 harde schijf. De 150gb 10.000rpm van Western Digital.

Of kun je de schijf in een andere comp erbij hangen, en kijken met de tool van de schijffabrikant wat er aan de hand is met dat ding, vooral dan de MBR.

Daarvoor moet ik naar een kennis 4km verderop op de fiets, om hem daar aan te sluiten...
Maar een week geleden daar geprobeerd met een sata harde schijf als 2e HD aangesloten, maar deze pakte windows niet. Ik denk dat dit geen goed idee is...dus dit sluiten we uit.
Ik zou eens een oude 4,5 GB IDE 5400rpm kunnen erin te zetten, en dan windows installeren. Kijken of hij het dan doet? Niet zo gek lang geleden nog me
HD getest, die bleek in orde...Dat was ongeveer 3 maanden geleden.


Wat zou ik anders kunnen doen?
 
Lezen?:thumb:

Hier vind je de Lifeguard tool.

En dat windows hem niet pakt op een andere PC, kul.
Tuurlijk ziet windows dat ding in schijfbeheer, als de SATA in de bios op enabled staat, en de drivers voor die chipset zijn geladen, en ik vind het een goed idee.:)
 
Ik heb hem net gebeld, en hij vertelde mij dat hij zijn Western Digital 74GB 10.000rpm harde schijf al had aangesloten, en windows XP erop geinstalleerd had, zonder enige drivers te hoeven gebruiken. Hij gebruikt precies dezelfde harde schijf als mij, alleen dan het dubbele aantal GB.

En 1 grote belangrijke vraag: Hoe zet ik de beveiliging uit van Floppy's?
Want ik heb een paar floppy's waar doelloze bestanden op staan, maar deze kan ik niet formatteren, omdat deze beveiligd zijn.

En ik ben dus door mijn lege floppy's heen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan