XP installeerd niet, HELLUP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is dicht, bij alle...

Verschuift, en nu is dat gaatje open, dat werkt ook niet

EDIT: Volgens mij is dat ding naar de knoppen...het is niet mijn week....
Ik installeer nu XP op die 4,5 GB IDE harde schijf...kijken of dat het doet.

EDIT: JA!!! Dit werkt! Nu ga ik op DIE harde schijf werken, dus sluit ik de SATA daarop aan..
 
Laatst bewerkt:
Niet gepartioneerde ruimte (ofzo)
Als ik het me goed herriner was dit een lege partitie, met wat kleine backup bestandjes ofzo...Maar deze had ik al..altijd gehad ook...

Ik ga nu op die 4,5 GB harde schijf waar windows op staat, die het perfect doet overigens...dus het ligt niet aan Vista...EEN floppy maken met dat programma van Western Digital, die ik 3 mnd geleden ook gebruikt had.

EDIT: Gelukt, alles werkt goed tot nu toe. Hij doet het zelfs samen met die andere schijf, ik zie in windows een 2e HD namelijk de D: schijf van 139GB groot (150GB). (andere telling van GB)

Hij doet nu te TEST speciaal voor mijn harde schijf de WD15000RPM

De resultaten kom hieronder...

mvg

Niels
 
Laatst bewerkt:
Die unallocated ruimte kun je zien met een partition manager, welke gebruik jij?
 
Laatst bewerkt:
Die unallocated ruimte kun je zien met een partition manager, welke gebruik jij?

Welke gebruik ik wat?
Is het nodig om je te verdiepen in deze 8 MB ?
Aangezien ik het altijd al daar heb zitten...

De test is nog steeds bezig...

RESULTATEN VAN DE QUICK TEST, EN DE GROTE TEST:

NO ERRORS
100% WORKING



Kort verslagje:

XP op een 4,5 GB IDE Harde schijf werkt goed.
Hier de SATA harde schijf bij aansluiten werkt ook perfect.
Het diagnose programma van Western Digital wees uit op 0 fouten, 100% goed werkende HD.


Ik heb al gekeken in de BIOS, maar daar stond voor mijn gevoel alles goed.
Waar zou ik dan moeten kijken?

(ik heb een ''PHOENIX'' DOS programma)
 
Laatst bewerkt:
Eeen Phoenix DOS programma?:confused: DOS is een operating system.

Maare, zet deze er eens op, en verander die mbr op de SATA schijf.
 
wallie1, help me het te snappen. Je hebt je gemeld met een PC die in een booting loop bleef hangen nadat je Vista had verwijder en XP er weer op.
Je hebt het over 8 Mb niet toegewezen ruimte. Hoe heb je die ruimte ontdekt? Vaak kun je dat zien met een partition manager of een ander programma waarmee je partities aanmaakt.
Op 15 januari is er op Nucia een Rootkit-infectie van je PC gehaald, maar als je daarna wil rebooten, lukt dat vier keer niet. Je had toen nog XP op je PC staan. Omdat het voor het vinden van de oorzaak van je probleem belangrijk is, vraag ik toch even:
Heb je een Partition Manager-achtig programma gebruikt? Nee? Hoe weet je dat dan van die 8 Mb.?
Is na 15 januari dat niet opstarten van de PC vaker voorgekomen?
 
Laatst bewerkt:
Heb je een Partition Manager-achtig programma gebruikt? Nee? Hoe weet je dat dan van die 8 Mb.?
-Nee
-Inderdaad Nee
-Dit werd weergeven bij dat blauwe DOS scherm waar je kunt selecteren op welke schijf je windows wilt hebben. Ook waar je partities kunt verwijderen etc. etc.

Op 15 januari is er op Nucia een Rootkit-infectie van je PC gehaald, maar als je daarna wil rebooten, lukt dat vier keer niet. Je had toen nog XP op je PC staan.
Een watte? Had dat niet te maken dat laden soms 2 minuten duurde ofzo?
Als dat zo is, dit is er nooit af gehaald. Alhoewel ik er na de Vista installatie nooit last meer van heb gehad. En ja, dit bleef bij XP voorkomen.

Eeen Phoenix DOS programma? DOS is een operating system
Ow...sorry:(

Maare, zet deze er eens op, en verander die mbr op de SATA schijf.
Harde schijf vol. Had maar 4,5 GB, en na installatie van drivers en update's van microsoft, bleef hier niks van over. Oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Tja, waarom je nu de updates ophaalt, is mij een raadsel, die heb je toch helemaal niet nodig om die sata schijf te laten werken.:eek:

Maare, zet hibernation, wisselbestand en systeemherstel uit, heb je genoeg ruimte over.
Overigens heb je bij elke oplossing 2 nieuwe problemen, dat schiet ook niet op zo.:confused:
 
Je kreeg een venster in je beeldscherm dat Windows binnen 60 seconden zou worden afgesloten omdat een service onverwacht was beeindigd. Crash heeft je verwezen naar Nucia. Aan het eind van de behandeling daar, meldt je in je laatste posting dat het herstarten vier keer mislukte.

Nee, NOOIT meer last van gehad

Overigens heb je bij elke oplossing 2 nieuwe problemen, dat schiet ook niet op zo.
Ja zeg, ik doe ook maar wat jullie zeggen. Ik doe mijn best, net als jullie.
Ik ga die ruimte regelen en zorg dat ik dat fixmbr zal uitvoeren
 
Gelukt, alle geinstalleerd.

Programma zeurde om xp, dat ik dat had geinstalleerd ipv vista en dat er ERGENS op de schijf windows vista moest staan, mocht dit programma werken, en of ik toch door wilde gaan. Heb ik dus gedaan. Vervolgens stond er dat hij de MBR met succes had overschreven, ik weet niet precies meer wat.
En dat ik het programma moest herstarten.

Dat heb ik gedaan. Ik ben nu weer gewoon na een herstart bij het bureaublad aangekomen.

Wat nu?
 
Laatst bewerkt:
Tja, je moet wel die oude schijf eraf halen en opstarten met de XP cd, en die SATA opnieuw indelen.

Overigens als het nog niet lukt, met de 98SE opstartflop opstarten en achter de A:\ FDISK.EXE /MBR ingeven en enteren, die ben ik de vorige keer vergeten.:eek:
 
Tja, je moet wel die oude schijf eraf halen en opstarten met de XP cd, en die SATA opnieuw indelen.
Ga ik doen!
edit: Dit heeft niets geholpen.

Overigens als het nog niet lukt, met de 98SE opstartflop opstarten en achter de A:\ FDISK.EXE /MBR ingeven en enteren, die ben ik de vorige keer vergeten.
Geen probleem, je hebt al zo veel te doen ;) Ik ga het als 2e optie gebruiken :thumb:
edit2: FDISK.EXE /MBR is geen werkende opdrachtprompt. Als ik dat typ, zoekt hij de floppy door, en geeft weer aan: A:>
Ik heb allerlei combinaties geprobeerd. FDISK is WEL een werkende opdrachtprompt


Oja, en ik wilde de SATA drivers van de 590 sli chipset downloaden, zoals gezegd was, maar ik moest bestanden uit een bepaalde map halen, en het was een beetje onduidedelijk welke...Maar ik had de bestanden van de map sataraid op de floppy gezet, maar dit werkte niet.

Het is voor mij compleet onduidelijk wat nou het probleem zou kunnen zijn.
Ik werk nu met een 4,5 GB harde schijf met een IDE aansluiting, en dit werkt perfect.

Nog ideeën?
 
Laatst bewerkt:
Phoenix is de naam van je BIOS.
Start je PC en meteen nadat er witte letters over een zwart scherm gaan, of meteen nadat er een fabrikantenlogo op je scherm komt, druk je op F2, daardoor kom je in het setup programma van je BIOS. (Soms moet je op Del, of F1, of nog een andere toets drukken. Uitproberen tot je in de BIOS bent).

Zoek op Drive Configuration. Zou in het Menu Advanced kunnen zitten. Anders uitproberen. Heb je Disk Configuration gevonden, bekijk de mogelijkheden. IDE/ATA of SATA/RAID, van dat soort termen. Ga met de highlight op zo'n setting staan en geef Enter. Welke keus of keuzen worden zichtbaar? Schrijf ze op. Verander nog niets.

Als er vier entry's onder elkaar staan, schrijf ze op, met hun keuzemogelijkheden. Zet dat allemaal in je antwoord.
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je dit:

3_advanced%20bios.JPG


of dit:

b_standard.jpg


Dit zijn foto's van internet! Niet zelf gemaakt! Maar ONGEVEER dezelfde BIOS functies.
Alleen heb ik dan ipv alleen maar IDE funties, ook SATA functies


Dit is trouwens het scherm wat ik te zien krijg:
2_Bios%20menu.JPG


Vertel mij welke
 
Laatst bewerkt:
Ongeveer is niet genoeg. Je moet door zoeken terecht komen bij de instelling voor jouw harde schijf. Moet de Western Digital, als je hem weer terugzet, op IDE, of op SATA of SATA/RAID staan. Als je op deze nVIDIA-site klikt op de regel Raid Floppy Disk Install dan kun je het PDF-document downloaden. Ik hoop dat je uit de voeten kan met Engels, maar wat en hoe je moet handelen bij de installatie van XP staat er precies in.
Het bestand 9.35_nforce_winxp_international.exe wat je gedownload hebt, is nadat je het gedubbelklikt heb zo in de c: komen te staan: NVIDIA, met de submap 9.35, met daar weer in o.a. Ethernet, IDE, SMbus. In die map IDE zit dan weer de map XP en daarin zitten raidtool, sata_ide en sataraid. De inhoud van sata_ide is niet bestemd voor de F6 methode, maar moet wel meteen na de installatie van XP geinstalleerd worden. De inhoud van de twee andere mappen is wel bestemd voor de F6 methode en zou dus op een floppy gezet moeten worden. Welke je nodig hebt, sataraid of raidtool, hangt af van hoe de setting van de HD is in de BIOS. En jij kunt met die setting waarschijnlijk een keus maken. Kies je voor alleen maar IDE-SATA dan moet je dus meteen na de installatie van XP de inhoud van sata_ide installeren. Ik neem aan dat na de eerste herstart die floppy dan in de A-drive moet zitten om meteen te installeren.
Maar het staat allemaal heel duidelijk in dat PDF-document.

Edit: koop nieuwe diskettes! Dit soort installatiebestandjes zijn gevoelig. Een niet zuivere diskette "pakt" soms niet.
 
Laatst bewerkt:
Je moet door zoeken terecht komen bij de instelling voor jouw harde schijf. Moet de Western Digital, als je hem weer terugzet, op IDE, of op SATA of SATA/RAID staan.
Hij staat gewoon netjes op SATA-1
Zo heb je ook SATA-2 SATA-3 en SATA-4, want heb 4 aansluitingen.

Ik hoop dat je uit de voeten kan met Engels
Ja hoor

maar wat en hoe je moet handelen bij de installatie van XP staat er precies in.
Nou..niet erg duidelijk moet ik er wel bij zeggen!

Het bestand 9.35_nforce_winxp_international.exe wat je gedownload hebt, is nadat je het gedubbelklikt heb zo in de c: komen te staan: NVIDIA, met de submap 9.35, met daar weer in o.a. Ethernet, IDE, SMbus. In die map IDE zit dan weer de map XP en daarin zitten raidtool, sata_ide en sataraid.
Klopt...

Welke je nodig hebt, sataraid of raidtool, hangt af van hoe de setting van de HD is in de BIOS.
Raidtool is niet mogelijk, want deze bevat 99% .dll bestanden, en zijn bij elkaar te groot voor een floppy
sataraid erop zetten heeft geen zin, want DOS zegt dat ik het moet verwijderen
(als ik opstart). Ik heb hem op een lege floppy gezet.

De bestanden zijn:
disk1(bestand)
nvatabus(systeembestand)
nvraid(setup-gegevens)
nvraidco.dll
idecoi.dll
nvraid(beveiligings-catalogus)
nvraid(systeembestand)
txtsetyp(OEM-bestand


EDIT: ik ga nu even een 80gb 7200rpm SATA harde schijf halen, bij een vriend, want die mag ik even formatteren en lenen. Ik ga dus proberen hierop windows te zetten, en kijken wat het doet.
Maar help mij gerust verder.

Ik ben dat gedoe met die Drivers voor SATA ook een beetje zat.
Ten eerste: De bestanden op floppy zetten werkt goed, maar opstarten werkt niet.
Ten tweede: Ik ga als een trein door mijn lege floppy's heen.
Ten derde: Ik heb dit nog nooit eerder nodig gehad bij installatie van XP.
Ook niet nadat ik voorheen Vista eraf gegooid had, en XP erop gezet had.
Sterker nog: Toen had ik alleen geformatteerd, en meteen XP erop.
Werkte PERFECT.

Dus ik weet niet goed wat te doen nu.
Maar ik heb respect voor jullie aandacht voor mijn probleem.
 
Laatst bewerkt:
SATA-1 zegt alleen op welke poort op je moederbord de HD zit. Jij moet bepalen met welke driver de HD bestuurd moet worden. Dat kun je in de BIOS regelen. Kijk eens in het menu Integrated Peripherals. Daar zitten waarschijnlijk weer submenu's in. Zoek zoiets ald Drive Configurations. Kijk ook in andere menu's als het in deze niet ziet, bijvoorbeeld in PnP/PCI Configurations. Totdat je dit hebt uitgezocht is een floppy er in doen zinloos, want je weet niet waarmee je bezig bent.

Edit: zie nu je aanvulling pas. Het is voor het eerst dat de HD niet wil doorstarten, dus moet je moeite doen om dat uit te zoeken. Maar je mag van mij ermee kappen.
 
Laatst bewerkt:
Maar je mag van mij ermee kappen.
Nee, dat zeg ik niet, maar wordt er zo moe van.
Jullie zijn het vast en zeker ook een beetje zat neem ik aan...met dit probleem dan

want je weet niet waarmee je bezig bent.
Bedankt :p

Jij moet bepalen met welke driver de HD bestuurd moet worden. Dat kun je in de BIOS regelen. Kijk eens in het menu Integrated Peripherals. Daar zitten waarschijnlijk weer submenu's in. Zoek zoiets ald Drive Configurations. Kijk ook in andere menu's als het in deze niet ziet, bijvoorbeeld in PnP/PCI Configurations. Totdat je dit hebt uitgezocht is een floppy er in doen zinloos, want je weet niet waarmee je bezig bent.

Hoe zou ik dit moeten instellen? Welk soort driver moet dit wezen dan? Maar ik ga m'n best wel ff doen.
 
Laatst bewerkt:
Kijk anders naar deze handleiding over de BIOS die in de Tips & Handleidingen van Helpmij staat. Kijk vooral bij het menu Advanced, waar de SATA/PATA Controller op Enabled is gezet en de Mode op IDE. Daar kun je ook een andere mode kiezen, b.v. Sata/Raid.
Jouw BIOS is weer anders ingedeeld, maar vergelijkbare instellingen heeft jouw BIOS ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan