BIND - DNS Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sven2007

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Ik heb DNS server BIND geinstalleerd. Hoe kan ik nu eenvoudig een IP-adres koppelen aan domeinnaam ?

Ik heb DNS server BIND geinstalleerd. Hoe kan ik nu eenvoudig een IP-adres koppelen aan domeinnaam ?

Wat is er de bedoeling van? Je kan niet zomaar een DNS server aan het internet hangen en een beetje IP's naar eigen domeinen om gaan zetten hoor.

Ik heb mijn eigen DNS server geinstalleerd (BIND) en nu wil ik er gewoon voor zorgen dat wanneer er naar www.google.be wordt gesurfd naar het juiste ip wordt gesurfd, wat toch de bedoeling is van een DNS server.

Ik heb mijn eigen DNS server geinstalleerd (BIND) en nu wil ik er gewoon voor zorgen dat wanneer er naar www.google.be wordt gesurfd naar het juiste ip wordt gesurfd, wat toch de bedoeling is van een DNS server.

In wat voor omgeving staat die DNS server. Google.be of welke internetsite dan ook hoef je niet om te zetten. Daar zijn de grote DNS en de rootservers voor op het internet.

Je kan wel een DNS server draaien, voor je eigen netwerk, maar dan gaat het dus om omzetting van eigen domeinnamen binnen dat netwerk naar IP's, of andersom.

Ik wil gewoon een DNS Server opzetten voor mijn eigen netwerk. Maar als ik dan naar www.google.be surf gaat die DNS dat toch niet herkennen. Ik zou er gewoon zo een paar willen instellen om dat eens te testen.

Ik moest gewoon voor school een DNS server in linux opzetten.

Ik wil gewoon een DNS Server opzetten voor mijn eigen netwerk. Maar als ik dan naar www.google.be surf gaat die DNS dat toch niet herkennen. Ik zou er gewoon zo een paar willen instellen om dat eens te testen.

Ik moest gewoon voor school een DNS server in linux opzetten.

Je externe IP moet gewoon een internet DNS gebruiken. Voor je privenetwerk kan je gewoon testen met.

ping

Hij moet zowel pingen op IP-adres als op computernaam, dan werkt je DNS goed.

Laatst bewerkt:
Ja maar dan moet ik die ip adressen + de bijhorende namen toch ergens instellen in de configuratie van BIND ?

je moet je records nog aanmaken

met ping kom je niet ver.
Zoek naar een how-to voor het configgen van Bind.

Ik heb een DNS server geconfigureerd en ingesteld dat hij gebruikt moet worden maar toch wordt hij niet gebruikt:

Ik werk wel in VMWare en ik surf via een proxyserver, kan het iets met dit te maken hebben ?

Nee dat niet. Tenzij de configs toch niet goed zijn.
Als je alle adressen een lookup doet, doet alles het dan ook?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan