meerdere pc's bij internetplusbellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

muntdrop28

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2006
Hallo

ik zet erover na te denken om over te stappen naar internetplusbellen van kpn. Maar kan ik daar ook mijn huidige situatie bij gebruiken ?

Ik zit nu bij @home en heb op mijn modem van @home een router aangesloten zodat ik mijn 2 pc's die op zolder staan ook wireless zijn aangesloten op @home. Die router heeft dan dus de computernaam die nodig is om via @home op internet te komen.

Kan ik bij internetplusbellen ook gewoon de router aansluiten op de internetplusbellen modem van kpn ? Hoe zou ik dan de router in moeten stellen ? Werkt kpn ook met computernamen ? ben zelf geen groot techneut dus alle hulp is welkom.

alvast bedankt voor de tips/hulp.

Ralph

Weet je zeker dat je op dit moment wil overstappen op KPN? Heb je op dit moment veel problemen met @home? De problemen bij internetbellen van kpn zijn voorlopig nog niet opgelost...

Weet je zeker dat je op dit moment wil overstappen op KPN? Heb je op dit moment veel problemen met @home? De problemen bij internetbellen van kpn zijn voorlopig nog niet opgelost...

Zijn er veel problemen dan ? Hoor en lees er weinig over.

Hoi !

Zou ik toch es even googlen !

Of kijk es bij Kassa, Radar, Consumentenbond etc.

Sterkte !

Greetz,

Harry.

ok thanks,

maar is er toch nog iemand die ervaring heeft hiermee en mijn vraag kan beantwoorden ? :)

Je krijgt bij KPN een nieuw modem waar je de gegevens in moet zetten welke je van kpn krijgt. Mogelijk is dit modem al een router, en volgens mij kan je kiezen tussen een normale (bedraadde) of een draadloze (maar deze heeft ook meestal utp aansluitingen)
en hier sluit je verder je pc's op aan. dus je eigen router zul je mogelijk niet meer nodig hebben.

Je krijgt bij KPN een nieuw modem waar je de gegevens in moet zetten welke je van kpn krijgt. Mogelijk is dit modem al een router, en volgens mij kan je kiezen tussen een normale (bedraadde) of een draadloze (maar deze heeft ook meestal utp aansluitingen)
en hier sluit je verder je pc's op aan. dus je eigen router zul je mogelijk niet meer nodig hebben.

mm ik heb dat kastje wel eens gezien ... volgens mij is het signaal dat daar van af komt nooit sterk genoeg om door 2 verdiepingen heen te komen .. het signaal van mijn asus router is dat wel .. maar lijkt me toch dan dat je de router gewoon kunt aansluiten op het kpn modem en dat het dan moet werken ?

Hoi !

Tja, ik installeer regelmatig bij allerlei klanten netwerken, en de Experia-box geeft gewoon veel problemen.

Zie mijn vorige post.

Maar je kunt het natuurlijk proberen....

In principe zou ik de box op 1-hoog zetten, dan zou je in het hele huis een redelijke draadloze verbinding moeten hebben.

Met een goede kwaliteit RJ11-kabel kan dat prima werken, als je mazzel hebt.

Succes,

Harry.

hier al een jaar lang zeer tevreden met IPB
De Experiabox (modem) isheeft 4 (bekabelde poorten en een draadloze netwerk.
In de EB zit een router, waar je evt poorten per IP kan vrijgeven.

Ik heb hem gewoon in de kamer staan en op zolder (2 betonnen vloeren (erg hard)) 60 % ontvangst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan